Jacco ter Schegget CEO Publicis Benelux
- Bureaus
- 1 feb 2019 @ 10:41
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - VerkoopReclamePersonalia
- 1 feb 2019 @ 10:41
- Jeroen Mirck
Jacco ter Schegget is vanaf maart de CEO van Publicis in België en Nederland. Hij komt over uit Zuidoost-Azië, waar bij CEO was van JWT, en vestigt zich in Amsterdam.
Als CEO van Publicis Groupe voor België en Nederland heeft Ter Schegget de taak om leiding te geven aan de uitvoering van de volgende fase van ‘Power of One’: het bedrijfsmodel waarin alle merken en expertise binnen de geledingen van Publicis Groupe – communicatie, data, media, PR en content – soepel en modulair beschikbaar zijn voor de klant.
De afgelopen drie jaar is het ‘Power of One’-model in Nederland en België geïntroduceerd. Letterlijk onder één dak werken de vele labels van Publicis Groupe nauw samen, in het belang van de klant. Nu is het moment aangebroken om die krachtige, collectieve propositie uit te bouwen. Deze nieuwe fase vraagt om een andere vorm van aansturing.
Transformatie van Publicis
Ter Schegget zal rapporteren aan Jarek Ziebinski, Chief Executive Officer, Northern & Central Europe. 'Nu de transformatie van Publicis Groupe in beide markten versneld wordt doorgevoerd, ben ik erg blij dat Jacco ons bedrijf komt versterken', zegt Ziebinski. 'Hij is uitstekend bekend met de wereld van data, content en technologie. Die expertise hebben wij nodig om onze activiteiten in België en Nederland naar een hoger plan te tillen. Jacco kennende zal hij het voortouw willen nemen in het begeleiden van onze klanten bij de transformatie van hun bedrijf door hun merken verder uit te bouwen in het gehele klanttraject.'
Jacco ter Schegget: 'Na vijf jaar Azië kijk ik ernaar uit om weer terug te keren naar Nederland en België en de kennis die ik heb opgedaan in het dynamische Verre Oosten optimaal in te zetten. Om in een omgeving die steeds meer wordt gedreven door e-commerce en data een sterk en succesvol merk op te bouwen, heb je toegang nodig tot media, data, creatieve content en technologie. Je kunt in deze markt alleen als winnaar uit de bus komen als je je merk naadloos laat aansluiten op de klantbehoefte én door meetbare online- of offline-verkoop te stimuleren. Daarvoor hebben merken een sterke partner nodig die hen kan helpen om dit te organiseren en resultaten te behalen. Ik geloof oprecht dat Publicis Groupe dankzij de integratie van media, creatie en data voor klanten de beste partij is in zowel Nederland als België.'
Innoveren in Azië
Jacco ter Schegget is afkomstig uit Nederland en heeft zich de afgelopen vijf jaar in Azië beziggehouden met bedrijfs- en marketing-transformatie. In die tijd heeft hij ook ruime ervaring opgedaan met het succesvol omvormen van vestigingen van WPP-bedrijven in China en Zuidoost-Azië, waaronder Ogilvy en JWT. Tijdens zijn verblijf in Azië was Ter Schegget onder meer adviseur aan het topkader van merken als Korean Air, H&M, Chevron, IHG en de regering van Singapore. Ook adviseerde hij CMO’s en CEO’s over hoe je een uitmuntend merk uitbouwt en hoe je digitale technologieën het beste kunt inzetten.
Voorafgaand aan zijn dienstverband bij WPP in Azië was Ter Schegget mede-CEO van DDB & Tribal Amsterdam en Europees President van Tribal Worldwide, de digitale tak van DDB. Hij werkte zeven jaar bij DDB en in die periode profileerde Tribal Amsterdam zich als het meest succesvolle creatieve bureau van Nederland. Het won vele prijzen, zoals de Cannes Lions Grand Prix, de Eurobest Agency of the Year, de Creative Industry of the Year (ADCN) en de Advertisers Agency of the Year (SAN) – met als hoogtepunt een nummer 5-notering op de prestigieuze Gunn Report, die jaarlijks een wereldwijd overzicht publiceert van de creatieve prestaties in de reclame-industrie.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Boeien en binden met Workstuff14-11-2024
- Pearle focust op jongeren in nieuwe... 13-11-2024
- Campagne Artemis Academie promoot... 12-11-2024
- Nieuwe merkcampagne VVV Cadeaukaart:... 12-11-2024
- Portfolio UM12-11-2024
- Kaliber ontwikkelt nieuwe... 11-11-2024