Specsavers: laat je ogen (vaker) controleren
- Bureaus
- 22 okt 2019 @ 12:19
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - RetailCampagnes
- 22 okt 2019 @ 12:19
- Lucas Boon
Bril of niet, het is belangrijk om regelmatig je ogen te laten controleren. Met een nieuwe campagne genaamd Eye Opener maakt opticienketen Specsavers de Nederlander zich daarvan bewust.
De campagne, ontwikkeld door het Deense bureau Fosbury Copenhagen, is sinds gisteren te zien op tv, social media en online. Daarnaast worden consumenten van veertig jaar en ouder via een regionale en lokale mediacampagne geactiveerd om regelmatig hun ogen te laten onderzoeken. Ook wordt de campagne ondersteund met een influencercampagne waarbij bekende veertigers persoonlijke geluksmomenten delen.
In de campagnevideo zien we een groep mensen die deelnemen aan een experiment waarin zij hun ogen laten controleren. Na afloop van de test blijkt dat één persoon in de groep, Edwin, een persoonlijk verhaal te vertellen heeft. Zijn vrouw Auke kwam er namelijk door een oogtest achter dat haar sterk verslechterde zicht niet alleen een kwestie van een nieuwe sterkte was.
Wieteke van Hunnik, head of PR bij Specsavers, laat weten: 'Veel mensen gaan standaard één keer per jaar naar de tandarts, maar hoe vaak laten we nu eigenlijk onze ogen controleren? Dit vergeten we in veel gevallen, terwijl goed zicht ontzettend belangrijk is en de kans op een oogaandoening vanaf je veertigste alleen maar toeneemt. Het regelmatig controleren van je ogen is van enorm belang, mede doordat symptomen van veel oogaandoeningen pas in een laat stadium merkbaar zijn. Vroegtijdig ontdekken kan de behandeling vereenvoudigen en de kans op succes vergroten.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Boeien en binden met Workstuff14-11-2024
- Pearle focust op jongeren in nieuwe... 13-11-2024
- Campagne Artemis Academie promoot... 12-11-2024
- Nieuwe merkcampagne VVV Cadeaukaart:... 12-11-2024
- Portfolio UM12-11-2024
- Kaliber ontwikkelt nieuwe... 11-11-2024