Wunderman Thompson en Bpost maken rugzak voor het milieu

Wunderman Thompson en Bpost maken rugzak voor het milieu
  • Bureaus
  • 27 feb 2023 @ 11:34
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • DistributieCrossmedia

Pakjes niet thuis laten leveren, maar in een afhaalpunt. Deze kleine aanpassing heeft een enorm grote impact op het milieu. Zeker als mensen hun pakjes daarna te voet of met de fiets gaan afhalen. Daarom bedacht en ontwikkelde Wunderman Thompson de bBAG voor Bpost.

Het gaat om een rugzak die speciaal werd ontworpen om het vervoeren van verschillende formaten pakjes nog een pak makkelijker te maken.    ​ 

Volgens een studie van de Vrije Universiteit Brussel daalt de CO2-uitstoot van een levering met zo’n 30% als mensen hun pakjes in aan afhaalpunt laten leveren. En zelfs tot 90% als ze die pakjes met de fiets of te voet gaan afhalen. Maar grotere pakjes met de fiets vervoeren, is niet altijd even handig. Met de 'bBAG' wil Bpost vooral jongeren overtuigen om hun steentje bij te dragen. ​ 

De rugzak is verstelbaar zodat er verschillende formaten pakjes in passen. Volledig uitgerold, is er zelfs plaats voor een XL-doos van Bpost. Maar naast verstelbaar is de bBAG uiteraard ook duurzaam. Zo is de tas vervaardigd uit oude dekzeilen van bpost vrachtwagens. Maar ook oude bpost jassen werden verwerkt in het textiel van de tas die bovendien handgemaakt is in België. ​ 

In totaal worden er 100 unieke exemplaren van de tas gemaakt die het postbedrijf zal schenken aan mensen die zelf ook een duurzame inspanning leveren. Daarom roept de campagne iedereen op om pakjes rechtsreeks in een afhaalpunt te laten leveren. Mensen die hun leveringsvoorkeuren instellen, maken kans op een bBAG. Dat kan via de wedstrijdpagina waar ze ook alle andere ecologische initiatieven van Bpost kunnen ontdekken, aldus de makers.
(PvWK)

Credits
Opdrachtgever: Bpost
Contact: Dominique Yates, Marinka Bollens
Agency: Wunderman Thompson Benelux
Chief Creative Officer: Sandra Bold
Executive Creative Director: Kristof Snels
Creative Directors: Kasper Janssens, Arjen Tarras
Creatives: Tomas Van Loon, Patrick Vermeylen ​ 
Design Directors: Bob Goor, Tom Besters 
Designers: Jorg Meyer, Alicia Cristo, Marc Dupont 
Copywriters: Jelle Raats, Yves Donceel, Jerome Van Den Broeck 
Account Team: Dorien Van Antwerpen, Ward Uydens, Laurence de Sadeleer, Stéphanie Romano, Luca Vinck
Strategy: Chloé Van Elsen, Lise-marie D'Hooge, Nic van den Heuvel, Barbara Veroughstraete
Digital Project Managers: Hugo Groensmit, Jan Wittenberg 
Production Manager: Sofie Verschaeren 
Agency Producers: Thomas Anthoni, Tim Keeren 
Film Production Company: Colourblind 
Director: Twan Brooks 
DOP: Edward Opdebeeck 
Producer: Thor Van Damme 
Gaffer: Louis-Philippe Beauduin 
Photography: Arne De Corte 
Production Partner: E-Demonstrations 
Project Managers: Johan Langens, Anna Semenyshcheva, Diana Dobrova 



Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken