Karin Bloemen is stem van Aaf van Trekpleister

Karin Bloemen is stem van Aaf van Trekpleister
  • Bureaus
  • 3 jul 2023 @ 11:32
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CampagnesCommercials

Karin Bloemen geeft stem aan ‘Aaf’, de geanimeerde verpersoonlijking van Trekpleister. Met de pay-off: ‘Waar kunnen we je blij mee maken?’ kiest Trekpleister voor een nieuwe invulling van de merkstrategie.

Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience van A.S. Watson, de moedermaatschappij van onder meer Trekpleister en Kruidvat: ‘Trekpleister staat bekend als voordeeldrogist mét aandacht. De nieuwe merkstrategie maakt op een originele en eigentijdse manier duidelijk dat bij Trekpleister elke klant - van jong tot oud - die aandacht verdient. Een centrale rol is weggelegd voor de vrolijke en behulpzame Aaf, het nieuwe gezicht van Trekpleister. Deze belofte is niet alleen zichtbaar in al onze communicatie, maar wordt met de nieuwe merkstrategie ook meer impliciet gekoppeld aan ons merk, want aandacht moet je vooral vóelen. Met Aaf krijgt de merkbelofte van Trekpleister een vriendelijk, behulpzaam en vrolijk gezicht.’

‘Typisch Trekpleister’
Aaf staat symbool voor alles waarvoor Trekpleister staat, aldus Joris Gruiters, Head Of Strategy bij DDB Amsterdam: ‘Ze werkt al tien jaar bij Trekpleister in een fijne en gezellige buurt en kent bijna al haar klanten. Aaf is vriendelijk, toegankelijk, deskundig, neemt de tijd en zet altijd nét dat stapje extra om haar klanten te helpen, of ze nu 8 jaar of 80 jaar zijn. Ze doet dit met veel speelsheid en een lach en dat is precies wat klanten ook in de medewerkers van Trekpleister waarderen. Aaf levert, net als de medewerkers in de winkels, elke dag weer het bewijs onder het motto “Waar kan ik je blij mee maken?” We hebben bij de ontwikkeling van het nieuwe campagneplatform bij elk onderdeel gekeken hoe we het “typisch Trekpleister” konden maken. Van de animatiestijl, tot casting voor de stem tot de nieuwe pay-off. Dit is cruciaal om Trekpleister een nog duidelijkere marktpositie te laten innemen. De eerste testresultaten bewijzen dat deze aanpak werkt en beloven veel goeds.’
Karin Bloemen is met haar stem in staat de luisteraar mee te nemen in het verhaal van Trekpleister, volgens Smith: ‘Ze laat je de aandacht voelen en weet het voordeel waar wij voor staan te benadrukken op een manier die aansluit bij jong en oud.’
‘La Bloemen’ is vandaag (3 juli 2023) voor het eerst te horen in de nieuwe tv-commercial en op de radio. Daarnaast is ‘Aaf’ volop zichtbaar in alle communicatie-uitingen van Trekpleister: van de folder, nieuwsbrief, website en social media tot de POS-materialen op de winkelvloer.

CREDITS
Adverteerder: Trekpleister
Reclamebureau: DDB Amsterdam & Eigen Fabricaat
Design, animation & production studio: WhooHoo
Mediabureau: EssenceMediacom
Geluid: Earforce
Management Karin Bloemen: Entertainment-NL



Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken