Vervolgcampagne Nederlandse Vereniging van Banken tegen frauderen

Vervolgcampagne Nederlandse Vereniging van Banken tegen frauderen
  • Bureaus
  • 6 jul 2023 @ 08:16
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Na de eerste campagne ‘Frauderen. Zo werkt het!' komt de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) in samenwerking met TBWA\Neboko met een vervolgcampagne. Dit jaar wordt er campagne gevoerd rond relevante momenten waarop mensen extra kwetsbaar zijn voor fraude.

Met nieuwe lessen en een nieuw seizoen van de Podcast Serie, kruipen we opnieuw in de huid van fraudeurs, zodat mensen de trucs die fraudeurs gebruiken gaan herkennen. De eerste flight van de vervolgcampagne is nu te zien en te horen op o.a. radio, online video’s, print en social media. Nieuw dit jaar is de inzet van TikTok om de jongere doelgroep nog effectiever te bereiken.

Het tweede seizoen van de podcastserie Frauderen. Zo werkt het! draait om veel voorkomende fraudevormen zoals aankoopfraude, hulpvraagfraude en CEO-fraude. In de nieuwste aflevering (aflevering 5) luister je naar het verhaal van Martijn Haas, groot liefhebber van audioapparatuur én slachtoffer van aankoopfraude. Verder vertelt Frank van der Plaats, fraude-inspecteur Marktplaats, hoe fraudeurs te werk gaan op het aan- en verkoop platform.

TikTok
De campagne is ook vertaald naar TikTok. De verhalen van jonge slachtoffers vormen hier de aanleiding om de trucs van fraudeurs inzichtelijk te maken en te leren herkennen. De eerste verhalen zijn nu te bekijken op het TikTok kanaal @frauderenzowerkthet.

Omdat online fraude een groeiend maatschappelijk probleem is, en fraudeurs steeds weer nieuwe manieren weten te vinden om mensen geld afhandig te maken, zet de NVB de campagne ‘Frauderen. Zo werkt het! voort. Op zowerktfraude.nl leer je hoe fraudeurs te werk gaan en hoe je fraude kunt herkennen en voorkomen.

Credits: 
Opdrachtgever: Nederlandse Vereniging van Banken 
Bureau: TBWA\Neboko
Media: PHD
PR: Hagens PR 
Productie: Vidiboko 
Design: Studio Neboko 
3D: Studio Neboko
Sound: Vidiboko & Postoffice 
Website: Acato
Podcastserie: Microphone Media  
TikTok agency: Prappers Media Group



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken