Basic-Fit lanceert Make Fitness Your Basic campagne

Basic-Fit lanceert Make Fitness Your Basic campagne
  • Bureaus
  • 28 aug 2023 @ 15:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • ReclameMarketing

In lijn met de eigen missie om fitness voor iedereen toegankelijk te maken, introduceert de grote Europese fitnessketen Basic-Fit, haar nieuwe campagne 'Make Fitness Your Basic', die fitness promoot als een inclusieve en gastvrije activiteit.

Deze campagne wil mensen naar eigen zeggen op een positieve manier inspireren en motiveren om fitness in hun leven op te nemen en barrières te overwinnen om te beginnen met sporten.

Het fitnessmerk ziet dat positieve gedachten de eerste stap zijn om mensen kennis te laten maken met de fitnesswereld en fitnessliefhebbers gemotiveerd te houden. Omdat positieve gedachten onder andere kunnen worden gestimuleerd door middel van audio-signalen, lanceert Basic-Fit een nieuwe sonische identiteit bij de campagne 'Make Fitness Your Basic'. Het nieuwe sonische anthem is ontwikkeld door Global Music Branding. Met behulp van een muziekwetenschappelijke benadering en onderzoek uitgevoerd door Neurensics, het neurowetenschappelijk onderzoeksbureau, hielp Global Music Branding Basic-Fit bij het creëren van een anthem en tune die beluisteraars kracht geven en ervoor zorgen dat ze in beweging willen komen. Deze krachtige signalen vormen naar eigen zeggen 'gezamenlijk een energieke en inspirerende ervaring waarmee individuen zich kunnen verbinden, hen motiveren om actie te ondernemen en hen in beweging te houden.'

Erica van Vonderen - Hahn, Chief Commercial Officer van Basic-Fit, licht toe: 'Onze "Make Fitness Your Basic"-campagne is bedoeld om mensen aan te moedigen om van de bank af te komen en de energieke afterglow te ervaren. We erkennen dat we niet alleen onze spieren en lichamen nodig hebben om op gang te komen, we hebben ook onze geest nodig. Soms is de geest het moeilijkst te overtuigen om actie te ondernemen. Maar als we positieve en gerichte gedachten hebben, gebeuren er geweldige dingen. Met deze campagne en onze nieuwe sonische identiteit streven we ernaar om mensen verder aan te moedigen om te trainen, omdat we ervan overtuigd zijn dat sporten een positieve invloed heeft op hun leven.'

De campagne wordt uitgerold op televisie, radio en onze online kanalen. De nieuwe 'sonic identity' wordt de komende tijd gefaseerd geïmplementeerd in alle reclame en in de clubs, belooft Basic-Fit. 'Een welkomstpagina met fitnessprogramma's en video's over hoe je kunt beginnen met sporten vind je binnenkort op de website van Basic-Fit.'

De fitnessketen telt momenteel 1303 clubs met 3,6 miljoen leden in zes Europese landen en is daarmee de grootste op dit continent.
(PvWK | foto: Bruce Mars / Unsplash)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken