Interpolis lanceert nieuwe campagne 'BewustBestuurd'

Interpolis lanceert nieuwe campagne 'BewustBestuurd'
  • Bureaus
  • 12 jan 2024 @ 10:45
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CreatieContent

Interpolis lanceert de nieuwe campagne 'BewustBestuurd'. Het doel: weggebruikers bewust maken van hun keuzes en het verkeer en hoe deze hun veiligheid en die van andere beïnvloeden. Bekijk 'm hier als eerste.

In de online videoserie 'BewustBestuurd', gepresenteerd door Victor Mids, zie je welke invloed ervaring, rolpatronen, afleiding en anticiperen in het verkeer hebben. In de serie worden wetenschap en entertainment gecombineerd om automobilisten bewust te maken van hun eigen verkeersgedrag. Interpolis wil op deze manier een bijdrage leveren aan het verbeteren van de verkeersveiligheid in Nederland.

Videoserie met Victor Mids
Om gevaarlijke situaties in het verkeer te voorkomen, wil Interpolis automobilisten aldus bewust maken van risicovol gedrag en uitdagen om zich veiliger te gedragen in het verkeer. Illusionist en arts Victor Mids onderzoekt in de videoserie onder andere het verschil tussen het rij- en kijkgedrag van een F1-coureur ten opzichte van normale automobilisten. Ook de verschillen tussen het gedrag van mannen en vrouwen in het
verkeer en het effect van ervaring op rijgedrag komen aan bod. In de eerste aflevering gaat Victor samen met voormalig Formule 1-coureur Robert Doornbos het circuit op. Met behulp van geavanceerde eyetracking-technologie worden de verschillen tussen het kijkgedrag van beide bestuurders zichtbaar. Victor leert van Robert hoe hij zijn kijktechniek kan verbeteren door bijvoorbeeld verder vooruit te kijken en de leegte op te zoeken bij uitwijkmanoeuvres.

Verkeersveiligheid staat onder druk
Door de toename van het aantal verkeersslachtoffers en voertuigschade, staat in Nederland de verkeersveiligheid steeds verder onder druk. In 2022 vielen er in Nederland 745 verkeersdoden, dat zijn er 163 meer dan in 2021.* Interpolis roept automobilisten op om bewuster aan het verkeer deel te nemen. De verzekeraar zet zich al jaren in om het verkeer in Nederland veiliger te maken en werkt samen met verschillende partners aan oplossingen die bijdragen aan de ambitie van nul verkeersslachtoffers in 2050 en een halvering in 2030.

“We rijden vaak op de automatische piloot, maar datbetekent niet dat bestuurders geen bewuste keuzes kunnen maken om veiliger te gaan rijden. Denk aan het beter voorbereiden van je rit of leren hoe je je kijktechniek verbetert door verder vooruit te kijken, zodat je beter kunt anticiperen op mogelijk gevaar. Met deze campagne willen wij Nederland laten zien hoe en waarom het verstandig is om te reflecteren op je rijgedrag, en zo (nog) veiliger kunt deelnemen aan het verkeer”, aldus Adriaan Heino, verkeerspsycholoog bij Interpolis.

AutoBewust verzekering
Gelijktijdig met de campagne wordt ook de AutoBewust verzekering geïntroduceerd. De autoverzekering is er voor de bewuste koper die zelf bepaalt welke dekkingen hij of zij wel of niet aanzet.

Bekijk de afleveringen uit nieuwe serie BewustBestuurd in samenwerking met Victor Mids nu via deze link.

Credits
Klant: Interpolis
Concept: Interpolis & Bruut
Productie: Bruut & DisXT
Media: Interpolis, Mindshare & 5PM
PR: Glasnost

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken