N=5 start brand publishing-tak
- Content
- 13 mrt 2019 @ 09:40
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ContentStrategieUitgeefstrategieUitgevers
- 13 mrt 2019 @ 09:40
- Lucas Boon
Reclamebureau N=5 start een nieuwe tak die zich volledig richt op brand publishing: N=Content. Middels redactionele formats moeten hiermee merkverhalen worden verteld. Monique Bergers (links), tot voor kort director Appie Today, gaat de nieuwe unit leiden.
Met de nieuwe tak wil N=5 inspringen op de groeiende vraag vanuit merken om onderscheidende content toe te voegen aan hun marketingcommunicatiemix. Monique Bergers, tot voor kort director Appie Today bij Albert Heijn en vorig jaar uitgeroepen tot Contentmarketeer van het Jaar, is aangetrokken als directeur van N=Content.
Bergers laat weten: 'Met Appie Today heb ik ervaren wat de toegevoegde waarde van goede content kan zijn voor je merk. Deze kennis wil ik nu graag inzetten voor andere merken, ditmaal vanuit bureauperspectief. Zodoende kwam ik al snel uit bij N=5. Ik geloof dat je niet zomaar content moet maken, maar moet starten vanuit een merkstrategie. Daar is N=5 steengoed in, dus ik kijk ernaar uit om dit avontuur aan te gaan.'
Uitgeversrol
Anne Stokvis (op de foto rechts) gaat als hoofdredacteur de redactionele aanpak van N=Content waarborgen. Zij heeft journalistieke ervaring opgedaan op de redacties van onder meer NOS en DWDD. De afgelopen jaren werkte ze vanuit haar eigen contentbureau Studio FoMo. Stokvis laat weten: 'Steeds meer merken strijden om de aandacht van de consument en nemen de rol van uitgever over. Een interessante beweging die vraagt om een redactionele aanpak waarbij doelgroepen centraal staan en relevante verhalen de sleutel zijn. N=Content moet een plek voor talentvolle redacteuren en makers worden. Zij weten wat er binnen hun doelgroep speelt en denken buiten gebaande paden. Wij gaan hen ondersteunen door waardevolle ideeën aan de juiste merken te koppelen.'
N=5 Content is een nieuwe unit, maar zal nauw samenwerken met de creatieve teams van N=5. Zodoende wil het bureau een volledige communicatiemix bieden. De komende tijd wordt er een redactie opgezet, die in het beste geval gespiegeld wordt aan klantzijde.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Verlanglijstje speelt hoofdrol in Sinterklaascampagne Bol
- Albert Heijn lanceert magazine en platform voor vrouwen in de...
- Hema Merk van het Jaar tijdens uitreiking Grand Prix Content...
- Milieuorganisaties lanceren “Op vakantie? Denk dichtbij”
- Campagne BrightPensioen wijst consumenten op invloed...
- [column] De groten kunnen nog veel leren van de kleintjes
Laatste Nieuws
- Hema Merk van het Jaar tijdens... 12-11-2024
- Campagne BrightPensioen wijst... 12-11-2024
- Milieuorganisaties lanceren “Op... 08-11-2024
- Verlanglijstje speelt hoofdrol in... 01-11-2024
- Albert Heijn lanceert magazine en... 01-11-2024
- Extra aandacht RegioBank voor sparen... 30-10-2024