Shoutout Agency claimt nieuw tijdperk van contentcreatie
- Content
- 14 jun 2023 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingMerken
- 14 jun 2023 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
De opkomst van user generated content is een trend die zowel in de Verenigde Staten als in Nederland sterk opkomt: het ontwikkelen van content in samenwerking met zelfstandige creators. Bureau Shoutout is de eerste full focus agency van Nederland op dit vlak.
Oprichters Lorenza Nolst Trenité en Merel Eggink spreken dan ook van 'een nieuw tijdperk in contentcreatie.'
Op de lijst van eerste klanten prijken volgens de jongedames Hunkemöller, Vitakruid, Maniac Nails en Van der Valk. 'Shoutout is vastberaden om marktleider te worden in de groeiende wereld van User Generated Content', zeggen Nolst Trenité (rechts op de foto) en Eggink (links), beide ervaren professionals op het gebied van marketing en content, die elkaar kennen van hun studie aan Nyenrode. Recent sraken ze op het grootschalige TikTok seminar van Colourcake, om hun inzichten en expertise over User Generated Content te delen. Nolst Trenité: 'Bij Shoutout geloven we in de kracht van authenticiteit. User Generated Content geeft merken de mogelijkheid om hun doelgroep te betrekken, betrouwbaarheid op te bouwen en een echte connectie tot stand te brengen. We zijn ervan overtuigd dat deze benadering de toekomst van marketing is.'
Shoutout wil binnen nu en vijf jaar het grootste User Generated Content Agency van Europa worden, aldus de oprichters. Eggink: 'Het agentschap beschikt over een uitgebreide pool van meer dan 50 zorgvuldig geselecteerde UGC creators, die gekoppeld worden aan nationale en internationale merken. Deze creators vertegenwoordigen een diverse mix van leeftijden, geslachten en interesses, waardoor Shoutout een breed scala aan contentmogelijkheden kan bieden. User Generated Content izien wij als een manier van contentcreatie waarbij creators -dus geen influencers- zelfstandig content maken voor merken, die zij dan weer kunnen delen op hun eigen socials, website of andere marketinguitingen.'
Meer info over Shoutout staat hier.
(PvWK, beeld: Firmbee / Unsplash)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Hunkemöller
- Maniac Nails
- Lorenza Nolst Trenité
- Nyenrode
- Vitakruid
- creators
- geen influencers
- Shoutout Agency
- Van der Valk
- merk
- Merel Eggink
- UGC
- content
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- EasyToys domineert straatbeeld met gewaagde adventskalenders
- KPN tv-app uitgebreid om voetballiefhebbers te trekken
- Jan magazine en Hema winnen Best Use of Content Commerce award
- 65 jaar Barbie: geen pensioen, wel een boek
- Verlanglijstje speelt hoofdrol in Sinterklaascampagne Bol
- Albert Heijn lanceert magazine en platform voor vrouwen in de...
Laatste Nieuws
- Verlanglijstje speelt hoofdrol in... 01-11-2024
- Albert Heijn lanceert magazine en... 01-11-2024
- Extra aandacht RegioBank voor sparen... 30-10-2024
- RIVM vraagt aandacht voor... 29-10-2024
- KPN tv-app uitgebreid om... 25-10-2024
- Jan magazine en Hema winnen Best Use... 25-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing