[column] Wat levert een stap verder op in waarde voor de klant?

  • Content
  • 13 sep 2019 @ 10:00
  • Link
  • Gastblogger
    Gastblogger

    Gastauteur
    MarketingTribune
  • Influencermarketing

Deze zomer bestelde ik op het vliegveld koeken en drankjes bij Starbucks om mijn twee kinderen te verblijden. Toen ik de drankjes kon afhalen, waren de koeken al op.

Op zich geen probleem, maar ik bedacht me toen, dat het wel fijn was geweest om die consumpties tegelijkertijd te nuttigen.

Elk concept kan worden verbeterd en met de focus op customer experience en digitale transformatie heden ten dage richten veel organisaties zich op dat verbeteren, maar wat levert die ‘extra mile’ nou echt op?

Hoe interessant ben je nog als bedrijf als je investeert in influencers om je doelgroep te bereiken?

Kostenbesparing

Veel organisaties zetten technologie toch met name in om kosten te besparen en het tegelijkertijd te vermarkten onder het mom van ‘betere’ service. In sommige gevallen is het absoluut een verbetering, maar als het nou echt gaat om het creëren van waarde voor de klant, hoe weet je dan wat waarde is?

Gezien het thema van deze editie van MarketingTribune: hoe interessant ben je nog als bedrijf als je investeert in influencers om je doelgroep te bereiken? En hoe sociaal zijn de social media van je eigen bedrijf?

In een digitale wereld is er naar mijn mening één ding dat ons mensen verbindt en dat is datgene dat we zijn: mens. Hoe menselijk we ook zijn als we als consument consumeren, ik ervaar toch regelmatig dat de professionele mens dat ‘menszijn’ uitschakelt.

Kijkend door de ogen van je klant is één, maar echt doorgronden wat dat betekent en dat als organisatie kunnen overbrengen, dat is volgens mij de sleutel naar (meer klant-)waarde.

Dus wil je een stap extra zetten? Zet de klantinzichten om in bedrijfservaringen die het gevoel van mens tot mens versterken.

En mijnheer bij de Starbucks, complimenten, je schreef de namen van mijn twee kinderen volledig correct, zij waren blij en ik was verrast…

Wat heeft jou verwonderd deze zomer en hoe zou je daar als professional iets mee kunnen?

 

Ayman van Bregt SMP

Digitaal strateeg, medeoprichter van de Nederlandse Social Media Academie en docent bij de opleiding Communicatie van de Hogeschool Rotterdam

Dit artikel stond ook in MarketingTribune 15, 2019.

 

Gastblogger

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken