Zoe en de Dutch Design Week
- Design
- 23 sep 2019 @ 09:06
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Automotive
- 23 sep 2019 @ 09:06
- Nanny Kuilboer
Renault is voor de tweede keer partner van Dutch Design Week (DDW), die dit jaar van 19 tot en met 27 oktober in Eindhoven gehouden wordt, en stelt 35 exemplaren van de nieuwe Renault Zoe beschikbaar voor gratis vervoer tussen de verschillende locaties.
In 2018 vervoerde Renault met zijn ‘Design Rides’ 60.000 bezoekers. Gilles Normand, directeur Electric Vehicle Division bij Groupe Renault: ‘De nieuwe Zoe zorgt ervoor dat je verder wilt gaan. We hebben een nieuwe generatie van de Zoe ontwikkeld: een koploper op het gebied van elektrische prestaties en nog gebruiksvriendelijker. De nieuwe Zoe maakt duidelijk dat Groupe Renault toonaangevend is op het gebied van 100 % elektrische mobiliteit voor iedereen.’
Recycling
Bij het ontwerp van de Zoe is meer dan ooit rekening gehouden met het hergebruik van materialen. ‘Renault en partners zijn erin geslaagd om het behandelingsproces toe te passen op een innovatief weefsel dat gemaakt is van gerecyclede materialen uit de auto-industrie. Dit bestaat voor 50% uit afgedankte bekledingsstoffen en veiligheidsgordels en voor 50% uit gerecyclede vezels uit plastic flessen (PET).’
Gerecyclede, synthetische materialen worden traditioneel alleen gebruikt voor de behuizing en beschermdelen van de auto, maar bij de nieuwe Zoe wordt dit materiaal ook gebruikt voor componenten in de passagiersruimte.
De Zoe moet elektrische auto’s toegankelijk te maken voor een groot publiek
De nieuwe Zoe is de derde generatie van het technologische vlaggenschip in de reeks van 100% elektrische modellen en markeert een belangrijke mijlpaal in het streven van Renault om elektrische auto’s toegankelijk te maken voor een groot publiek. De actieradius van de nieuwe Zoe is 395 km.
Eric Feunteun, directeur van het Electric Vehicle Program Van Renault: ‘De nieuwe Zoe toont de voordelen van bijna tien jaar expertise op het gebied van design en productie van elektrische auto’s. Het verbetert en moderniseert een auto die al beschouwd werd als referentie voor de markt.’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- G-Star en Museum Rembrandthuis... 31-10-2024
- Suite702 creëert kunstige campagne... 28-10-2024
- BNO lanceert mission statement AI25-10-2024
- Nathalie van Sasse van Ysselt is... 20-10-2024
- Opvallers lanceert Inpakservice17-10-2024
- Xpeng mobiliteitspartner DDW 2024 17-10-2024