Euroshopper verdwijnt uit Albert Heijn
- Food-en-retail
- 10 apr 2013 @ 00:00
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- FoodMerken
- 10 apr 2013 @ 00:00
- Redactie MarketingTribune
Albert Heijn introduceert zijn eigen basisproducten en haalt het Euro Shopper assortiment stapsgewijs uit zijn schappen. Volgens de supermarktketen zijn de Euro Shopper producten niet altijd van goede kwaliteit. Ook is de prijs-kwaliteitverhouding niet altijd in balans volgens AH.
De eerste vijf producten die worden vervangen zijn: scharreleieren, cornflakes, hazelnootpasta, pannenkoekenmix en Chinese nasi. ‘Albert Heijn was niet 100 procent tevreden over het Euro Shopper-merk. Omdat prijs en kwaliteit onvoldoende consistent waren, kwam de boodschap ‘goed en goedkoop’ naar klanten toe niet goed genoeg uit de verf’, zo laat een woordvoerder weten.
Voor de naam AH Basic is gekozen om de kracht van het eigen merk te benadrukken. Euro Shopper producten lagen vanaf 1995 in de schappen van Albert Heijn.
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe McCrispy burger zorgt voor gespannen sfeer bij McDonald's
- Johma onthult oorsprong naam in nieuwe commercial
- Gen Z en Millennials zoeken experience en inspiratie in...
- MediaMarkt organiseert training AI voor studenten
- Bol bundelt krachten met kringloopwinkels in Nederland en België
- Moeder Blokker wint rechtszaak van zonen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Zorgvuldig omgaan met de buurt in... 10-09-2024
- ‘Eten zoals de natuur het bedoeld... 10-09-2024
- De categoriewinnaars ABN Amro... 09-09-2024
- AH introduceert kijk-, ruik- en... 09-09-2024
- Voedselbanken en Albert Heijn samen... 06-09-2024
- Gen Z en Millennials zoeken... 06-09-2024
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing