Euroshopper verdwijnt uit Albert Heijn

  • Food-en-retail
  • 10 apr 2013 @ 00:00
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • FoodMerken

Albert Heijn introduceert zijn eigen basisproducten en haalt het Euro Shopper assortiment stapsgewijs uit zijn schappen. Volgens de supermarktketen zijn de Euro Shopper producten niet altijd van goede kwaliteit. Ook is de prijs-kwaliteitverhouding niet altijd in balans volgens AH.

De eerste vijf producten die worden vervangen zijn: scharreleieren, cornflakes, hazelnootpasta, pannenkoekenmix en Chinese nasi. ‘Albert Heijn was niet 100 procent tevreden over het Euro Shopper-merk. Omdat prijs en kwaliteit onvoldoende consistent waren, kwam de boodschap ‘goed en goedkoop’ naar klanten toe niet goed genoeg uit de verf’, zo laat een woordvoerder weten.
Voor de naam AH Basic is gekozen om de kracht van het eigen merk te benadrukken. Euro Shopper producten lagen vanaf 1995 in de schappen van Albert Heijn.
 


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken