Albert Heijn gaat vol door op online markt

  • Food-en-retail
  • 23 sep 2020 @ 16:01
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • InteractieWinkelen

Niet alleen heeft Albert Heijn de bezorgcapaciteit in krap twaalf maanden verdubbeld, ook lanceert Albert Heijn vandaag een nieuwe, gratis bezorgservice voor kleine huishoudens: AH Compact.

Albert Heijn zet vol in op groei van online boodschappen doen. Het bedrijf speelt in op de sterk toegenomen vraag van consumenten om de dagelijkse boodschappen snel en makkelijk te laten bezorgen. Niet alleen heeft de supermarktketen de bezorgcapaciteit in krap twaalf maanden verdubbeld, ook lanceert Albert Heijn vandaag een nieuwe, gratis bezorgservice voor kleine huishoudens: AH Compact.

Via de nieuwe app AH Compact (te downloaden via Apple App Store of Google Play Store) kunnen klanten kiezen uit een assortiment van bijna 5.000 dagelijkse boodschappen, waaronder veel vers, de vertrouwde AH-merken en Prijsfavorieten. Alle prijzen zijn hetzelfde als in de winkel of via AH.nl, inclusief de Bonusaanbiedingen. De boodschappen worden gratis thuisbezorgd. Klanten kunnen voor de bezorging kiezen uit acht momenten per week, zes 's avonds en twee 's ochtends. Het minimumbestelbedrag is 35 euro.

Kleine huishoudens
Met de nieuwe bezorgservice mikt Albert Heijn op de snelgroeiende markt voor één- en tweepersoonshuishoudens. Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn: 'We willen er altijd en overal zijn voor onze klanten, met onze winkels en online. Met name gezinnen met kinderen en bedrijven bestelden in de afgelopen jaren veelvuldig online. We zagen echter een toenemende belangstelling bij kleine huishoudens – jong en oud. Daarvoor hebben we nu AH Compact ontwikkeld. Eenvoudig bestellen via een aparte app, zonder bezorgkosten.'

AH Compact start in Haarlem. Bij belangstelling van andere steden breidt Albert Heijn het verzorgingsgebied uit.

Uitbreiding capaciteit
Albert Heijn heeft vandaag in Bleiswijk een zevende Home Shop Center (HSC) in gebruik genomen. Het nieuwe, hypermoderne HSC heeft een oppervlakte van 20.000 m2 en gaat 40.000 bestellingen per week verwerken. Met de opening van het HSC Bleiswijk creëert de supermarktketen werkgelegenheid voor 1.000 extra medewerkers. Met onder meer de opening van nieuwe HSC’s in Amsterdam (november) en Oosterhout (augustus) komt de teller in krap twaalf maanden op een verdubbeling van de bezorgcapaciteit en 4.000 extra banen.

Ook startte de supermarktketen in augustus met boodschappen bezorgen in Belgiëvanuit HSC Eindhoven.

Forse omzetgroei
Oorspronkelijk stond de opening van het nieuwe HSC in Bleiswijk eind 2020 gepland. Van Egmond: 'Onze online omzet groeit dit jaar fors. Om onze klanten zo goed en snel mogelijk van dienst te zijn, hebben we onze bezorgcapaciteit versneld opgeschroefd.'

Albert Heijn ziet een duidelijke versnelling in digitalisering. Van Egmond: 'Onze klanten maken massaal gebruik van alle digitale mogelijkheden die we bieden. Inmiddels maakt een op de twee klanten in de winkels gebruik van zelfscan. Het aantal klanten dat de Albert Heijn app gebruikt, is het afgelopen jaar met ruim 60 procent toegenomen.'
(PvWK)




Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken