Paagman opent nieuw boekenconcept in Westfield
- Food-en-retail
- 28 sep 2020 @ 11:44
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Innovatie
- 28 sep 2020 @ 11:44
- Sjaak Hoogkamer
De bekende Haagse boekhandel Paagman opende zaterdag 26 september de deuren van een nieuwe winkel in de Westfield Mall of the Netherlands in Leidschendam.
Het nieuwe boekenconcept van ruim 700 vierkante meter in de toekomstige Westfield Mall of the Netherlands is naar eigen zeggen niet alleen een bijzondere stap in de ontwikkeling van het familiebedrijf Paagman, het is bovendien voor het eerst in ruim 15 jaar dat in Nederland een geheel nieuwe boekwinkel van deze omvang wordt gerealiseerd. Deze nieuwe vestiging van Paagman onderstreept daarmee het vertrouwen dat Paagman heeft in zowel het nieuwe winkelcentrum als het bestaansrecht van innoverende boekwinkels. In het weekend van 17 & 18 oktober viert Paagman de opening groots met diverse auteursoptredens en leuke verkoopacties.
Kinderboekenweek
De opening valt vlak voor de start van de Kinderboekenweek die loopt van woensdag 30 september t/m zondag 11 oktober. Het thema van de Kinderboekenweek is dit jaar geschiedenis onder het motto En toen?. Krijg tijdens de Kinderboekenweek het Kinderboekenweekgeschenk De diamant van Benjarmasin cadeau bij besteding van ten minste €12,50 aan Nederlandstalige kinderboeken.
Aansluitende ambities
Fabian Paagman, algemeen directeur van Paagman: ‘Wij voelden ons vanaf het eerste begin al aangesproken door de ambities van Westfield Mall of The Netherlands. Deze sluiten aan op datgene waar wij als boekhandel voor staan: innovatief en hoogwaardig, maar tevens toegankelijk en zeer aantrekkelijk. We willen als boekhandel blijven vernieuwen, inspireren en verleiden. We zijn er om de boeken en literatuur te vinden die je zoekt, maar vooral ook om datgene te bieden waar je níet direct naar op zoek bent, maar wel wilt lezen, wilt weten, wilt beleven en wilt hebben.'
Nieuw boekenconcept
Het concept van Paagman kenmerkt zich volgens Paagman ook door het regelmatig organiseren van lezingen en interviews met lokale, nationale en internationale auteurs. Deze ontmoetingen waarmee Paagman jaarlijks zo'n 20.000 bezoekers trekt zijn altijd gratis toegankelijk en interessant voor een zeer breed publiek. De winkel is ontworpen door Jorrit Houwert van +31architects in samenwerking met designers Aces of Space die tekenden voor de winkelinrichting.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Kerst 2024: Kevin the Carrot voor de 9e keer in actie voor Aldi
- Nieuw foodmerk Jumbo's in Nederland en België van start
- Huidverzorgingsmerk The Ordinary start anti-Black...
- Nieuw onderzoek toont groeiende populariteit van afhaalpunten...
- Kruidvat voor tweede keer ABN Amro Retailer of the Year
- Nieuw winkelconcept Bever wil retail en consumptie herdefiniëren
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- CMO in het diepe: Bram van IJsel... 14-11-2024
- Kerst 2024: Kevin the Carrot voor de... 13-11-2024
- Blokker failliet verklaard door... 13-11-2024
- Lidl lanceert een met Coca-Cola... 13-11-2024
- Albert Heijn lanceert Mijn AH... 11-11-2024
- Nieuw kennisplatform voor non-food... 11-11-2024