Inkoopconflict tussen Nestlé en AH door prijsstijging 20 procent

Inkoopconflict tussen Nestlé en AH door prijsstijging 20 procent
  • Food-en-retail
  • 24 jan 2022 @ 08:22
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenVerkoopDistributie

Albert Heijn waarschuwt voor tekorten aan Maggi-producten, KitKat en Nescafé. De oorzaak zou een prijsconflict tussen leverancier Nestlé en AH zijn.

Albert Heijn is in een prijzenconflict verwikkeld geraakt met Nestlé. De Zwitserse a-merkfabrikant, bekend van onder meer Maggi, Nescafé, Smarties, bronwaters Perrier, S. Pellegrino, Garden Gourmet en KitKat, wil zijn prijzen met 20 procent verhogen. De supermarktketen vindt die prijsstijging onvoldoende onderbouwd. Een vergelijkbaar conflict met Mora-producent Van Geloven lijkt afgewend, laat een woordvoerder van Albert Heijn aan Nu.nl weten.

'Helaas is het gesprek met Nestlé momenteel vastgelopen. Hierdoor zijn er bepaalde Nestlé-producten momenteel niet beschikbaar', reageert de retailketen op het nieuws. Volgens Albert Heijn proberen de inkopers zo snel mogelijk tot overeenstemming te komen met Nestlé. Of er al Smarties worden gehamsterd is onbekend.
Lees hier verder.
(bron: Nu.nl, beeld: Matt & Chris Pua /Unsplash)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken