Inkoopconflict tussen Nestlé en AH door prijsstijging 20 procent
- Food-en-retail
- 24 jan 2022 @ 08:22
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenVerkoopDistributie
- 24 jan 2022 @ 08:22
- Peter van Woensel Kooy
Albert Heijn waarschuwt voor tekorten aan Maggi-producten, KitKat en Nescafé. De oorzaak zou een prijsconflict tussen leverancier Nestlé en AH zijn.
Albert Heijn is in een prijzenconflict verwikkeld geraakt met Nestlé. De Zwitserse a-merkfabrikant, bekend van onder meer Maggi, Nescafé, Smarties, bronwaters Perrier, S. Pellegrino, Garden Gourmet en KitKat, wil zijn prijzen met 20 procent verhogen. De supermarktketen vindt die prijsstijging onvoldoende onderbouwd. Een vergelijkbaar conflict met Mora-producent Van Geloven lijkt afgewend, laat een woordvoerder van Albert Heijn aan Nu.nl weten.
'Helaas is het gesprek met Nestlé momenteel vastgelopen. Hierdoor zijn er bepaalde Nestlé-producten momenteel niet beschikbaar', reageert de retailketen op het nieuws. Volgens Albert Heijn proberen de inkopers zo snel mogelijk tot overeenstemming te komen met Nestlé. Of er al Smarties worden gehamsterd is onbekend.
Lees hier verder.
(bron: Nu.nl, beeld: Matt & Chris Pua /Unsplash)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Garden Gourmet
- bitterbal
- S. Pellegrino
- Maggi
- Nescafé
- prijs
- retail
- Smarties
- AH
- inkoop
- Van Geloven
- Nestlé
- Perrier
- KitKat
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Kerst 2024: Kevin the Carrot voor de 9e keer in actie voor Aldi
- Nieuw foodmerk Jumbo's in Nederland en België van start
- Huidverzorgingsmerk The Ordinary start anti-Black...
- Kruidvat voor tweede keer ABN Amro Retailer of the Year
- Nieuw winkelconcept Bever wil retail en consumptie herdefiniëren
- Nieuwe stek Just Eat Takeaway en Thuisbezorgd
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- CMO in het diepe: Bram van IJsel... 14-11-2024
- Kerst 2024: Kevin the Carrot voor de... 13-11-2024
- Blokker failliet verklaard door... 13-11-2024
- Lidl lanceert een met Coca-Cola... 13-11-2024
- Albert Heijn lanceert Mijn AH... 11-11-2024
- Nieuw kennisplatform voor non-food... 11-11-2024