Huismerken Lidl versus A-merken
- Food-en-retail
- 16 sep 2022 @ 08:29
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 16 sep 2022 @ 08:29
- Sjaak Hoogkamer
Vanaf maandag 19 september start Lidl een grootschalige campagne waarin de eigen merken centraal staan en in een aantal gevallen worden vergeleken met de prijzen van A-merken.
Lidl viert dit jaar haar 25-jarig jubileum in Nederland en heeft in de voorbije jaren een assortiment van ruim 2.500 producten opgebouwd, voornamelijk met eigen merken. Volgens de supermarktketen worden de eigen merken van Lidl door onafhankelijke partijen als de Consumentenbond goed getest. Regelmatig komen ze zelfs beter uit de test dan A-merken.
Lidl zorgt naar eigen zeggen dat het product minstens zo goed wordt als de benchmark. ‘Met de nadruk op minstens, want veelal doen we er méér cacao, nootjes of schoonmaakenzymen bij, waardoor ons product kwalitatiever is en in onafhankelijke tests als winnaar uit de bus komt,’ aldus Jorieke de Vries-Goosen, senior manager Marketing bij Lidl.
‘Het omgekeerde komt ook voor, dan voegen we bewust minder toe om het product bijvoorbeeld gezonder te maken, zoals de hoeveelheid zout in brood. Dat is gedurfd, maar het betaalt zich op de lange termijn uit. Less is more in dat geval.’
De producten van Lidl doen in kwaliteit niet onder voor A-merken, maar zijn wel goedkoper. De Vries-Goosen: ‘Als je het vergelijkt met A-merken, dan schrik je gewoon wat het verschil is.
In deze tijd, waarin steeds meer mensen op de centjes moeten letten, willen we de klant met deze campagne een duidelijk vergelijk geven, zodat een weloverwogen keuze kan worden gemaakt.
De campagne is te zien en horen op tv, radio, online, in print en outdoor en bestaat uit uitingen die vergelijkingen met het A-merk tonen. Zowel het eigen merk als het A-merk zijn bij Lidl verkrijgbaar, de keuze is aan de consument. Naast de vergelijkingen worden ook diverse productranges van Lidl uitgelicht, met name de ranges die vaak bekroond zijn, zoals W5, Formil en Freeway. Er zijn 4 commercials gemaakt die afwisselend worden ingezet op diverse (digitale) kanalen.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Kerst 2024: Kevin the Carrot voor de 9e keer in actie voor Aldi
- Nieuw foodmerk Jumbo's in Nederland en België van start
- Huidverzorgingsmerk The Ordinary start anti-Black...
- Nieuw onderzoek toont groeiende populariteit van afhaalpunten...
- Kruidvat voor tweede keer ABN Amro Retailer of the Year
- Nieuw winkelconcept Bever wil retail en consumptie herdefiniëren
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- CMO in het diepe: Bram van IJsel... 14-11-2024
- Kerst 2024: Kevin the Carrot voor de... 13-11-2024
- Blokker failliet verklaard door... 13-11-2024
- Lidl lanceert een met Coca-Cola... 13-11-2024
- Albert Heijn lanceert Mijn AH... 11-11-2024
- Nieuw kennisplatform voor non-food... 11-11-2024