Ghost kitchen keten Casper start in Den Haag en Rotterdam
- Food-en-retail
- 10 okt 2022 @ 11:17
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 10 okt 2022 @ 11:17
- Peter van Woensel Kooy
Casper, de snelstgroeiende ghost kitchen keten in België, heeft de twee eerste Nederlandse vestigingen geopend - op Theresiastraat 139A in Den Haag en Pannekoekstraat 81A in Rotterdam.
Casper is een succesvolle keten van bezorg- en afhaalrestaurants, zogenaamde ghost- of dark kitchens. In 2021 had Casper een omzetgroei van 210% en leverde het meer dan 230.000 gerechten. Marktonderzoek van Euromonitor voorspelt dat de maaltijdbezorg-industrie rond 2030 een biljoen dollar waard zal zijn.
Klanten van Casper kunnen bij 10 virtuele restaurants bestellen. Het menu biedt voor ieder wat wils: van Gloria’s pasta en Barney’s burgers tot gezonde salades, bagels of een volledig veganistisch gerecht van de Vegetarische Slager. Bestellen kan rechtstreeks bij de virtuele restaurants of via Casper, waarbij de verschillende merken kunnen worden gecombineerd tot één bestelling in één levering.
Casper heeft een zero-waste beleid en streeft ernaar om zoveel mogelijk met lokale leveranciers te werken. Binnen 30 minuten worden de maaltijden tot aan de deur bezorgd of zijn ze klaar om af te halen. De productiekeukens zijn proces gestuurd, waarbij technologie, keuken en bedrijfsvoering steeds in balans zijn en de productkwaliteit essentieel is. Casper werkt in Nederland samen met de marktplaatsen Thuisbezorgd.nl en Uber Eats.
In tegenstelling tot andere ghost kitchens is Casper duidelijk zichtbaar in het straatbeeld. Casper heeft geen verduisterde ramen in achterafstraatjes, maar open en transparante locaties met duidelijk herkenbare branding, kiosken om ter plaatse te bestellen en aangename wachtruimtes voor de bezorgers.
Matthias Laga, medeoprichter & CEO van Casper: 'Het is onze ambitie om in 2024 internationaal vijftig vestigingen te hebben. Na Den Haag en Rotterdam hebben we voor Nederland Eindhoven, Utrecht en Amsterdam op de planning staan.'
(PvWK)
Over Casper
'Casper werd in maart 2020 opgericht door Matthias Laga (1986), Zhong Xu (1985), CEO/medeoprichter Deliverect en Peter Van Praet (1988), CEO/oprichter Bavet. Casper is een keten van hybride bezorg- en afhaalrestaurants (ghost- of dark kitchens) met 10 virtuele merken die tegemoetkomen aan verschillende smaken. De gerechten zijn van hoge kwaliteit, interessant geprijsd en duurzaam verpakt. Casper is momenteel actief in België in grote steden zoals Gent, Antwerpen, Leuven, Brussel, Luik en Brugge en werkt samen met de marktplaatsen Thuisbezorgd.nl en Uber Eats. Casper breidt dit jaar uit naar diverse plaatsen in Nederland (Den Haag, Rotterdam, Eindhoven, Utrecht en Amsterdam) en Frankrijk (Lille). Hierna volgt Luxemburg. In 2024 wil Casper 50 internationale locaties hebben. Voor meer informatie: www.eatcasper.com'
(bron: Casper)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Kerst 2024: Kevin the Carrot voor de 9e keer in actie voor Aldi
- Nieuw foodmerk Jumbo's in Nederland en België van start
- Huidverzorgingsmerk The Ordinary start anti-Black...
- Kruidvat voor tweede keer ABN Amro Retailer of the Year
- Nieuw winkelconcept Bever wil retail en consumptie herdefiniëren
- Nieuwe stek Just Eat Takeaway en Thuisbezorgd
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- CMO in het diepe: Bram van IJsel... 14-11-2024
- Kerst 2024: Kevin the Carrot voor de... 13-11-2024
- Blokker failliet verklaard door... 13-11-2024
- Lidl lanceert een met Coca-Cola... 13-11-2024
- Albert Heijn lanceert Mijn AH... 11-11-2024
- Nieuw kennisplatform voor non-food... 11-11-2024