Google introduceert generatieve AI pas-tool
- Food-en-retail
- 24 jul 2023 @ 08:29
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingVirtual RealityARAI
- 24 jul 2023 @ 08:29
- Peter van Woensel Kooy
Google heeft zijn virtuele try-on-tool uitgebracht als reactie op problemen bij online winkelen, wanneer je kleren koopt. Deze nieuwe tool gebaseerd op artificial intelligence, moet het passen achter het scherm versimpelen.
Uit onderzoek dat Google in april 2023 samen met Ipsos heeft uitgevoerd onder 1.614 Amerikaanse volwassenen, blijkt dat 59% van de respondenten ontevreden is over producten die ze online kopen, omdat ze er anders uitzien dan verwacht.
In een blogpost hintte Google op zijn plannen om de AI-technologie toe te passen om ook online winkelen voor andere items te verbeteren. Het zoekmachinemerk zegt hierin dat het van plan is om ergens later in 2023 een virtuele pas-tool voor herenkleding, inclusief tops, te lanceren. 'Ons nieuwe generatieve AI-model kan slechts één kledingafbeelding nemen en nauwkeurig weergeven hoe het zou draperen, vouwen, vastklampen, uitrekken en rimpels en schaduwen vormen op een diverse reeks echte modellen in verschillende poses', stelt Lilian Rincon, senior director van product en winkelen, in de door Retail Dive opgepikte blogpost. Lees hier verder.
(PvWK, bron: Retail Dive | beeld: Google)
Beeld boven: Een selectie van drie verschillende modellen die hetzelfde shirt dragen. Met de virtuele pasfunctie van Google kunnen gebruikers modellen selecteren van maat XXS tot 4XL, met verschillende huidtinten, lichaamsvormen en haartypes.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Retail Dive
- pashokje
- Ipsos
- senior director
- pas-tool
- winkelen
- AI
- Lilian Rincon
- product
- online
- virtual reality
- kleding
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Gen Z en Millennials zoeken experience en inspiratie in...
- Voedselbanken en Albert Heijn samen tegen voedselarmoede
- Iconisch merk Coolcat maakt comeback
- Column Rekent Jumbo zich te snel rijk?
- [column] Amsterdam Fashion Week 2024: nieuwe immersieve...
- Blokker nieuwe partner van De Grote Sinterklaasfilm
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- McDonalds lanceert Twaalfuurtje met... 16-09-2024
- Patisserie- en kroketlegende... 16-09-2024
- [onderzoek] Voedselverspilling in... 16-09-2024
- 300ste Wibra in Mall of the... 12-09-2024
- Statieheld-pilot op universiteiten... 12-09-2024
- Danone kapt met Nutri-Score op... 12-09-2024
MarketingTribune Events
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing