Google introduceert generatieve AI pas-tool

Google introduceert generatieve AI pas-tool
  • Food-en-retail
  • 24 jul 2023 @ 08:29
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingVirtual RealityARAI

Google heeft zijn virtuele try-on-tool uitgebracht als reactie op problemen bij online winkelen, wanneer je kleren koopt. Deze nieuwe tool gebaseerd op artificial intelligence, moet het passen achter het scherm versimpelen.

Uit onderzoek dat Google in april 2023 samen met Ipsos heeft uitgevoerd onder 1.614 Amerikaanse volwassenen, blijkt dat 59% van de respondenten ontevreden is over producten die ze online kopen, omdat ze er anders uitzien dan verwacht.

In een blogpost hintte Google op zijn plannen om de AI-technologie toe te passen om ook online winkelen voor andere items te verbeteren. Het zoekmachinemerk zegt hierin dat het van plan is om ergens later in 2023 een virtuele pas-tool voor herenkleding, inclusief tops, te lanceren. 'Ons nieuwe generatieve AI-model kan slechts één kledingafbeelding nemen en nauwkeurig weergeven hoe het zou draperen, vouwen, vastklampen, uitrekken en rimpels en schaduwen vormen op een diverse reeks echte modellen in verschillende poses', stelt Lilian Rincon, senior director van product en winkelen, in de door Retail Dive opgepikte blogpost. Lees hier verder.
(PvWK, bron: Retail Dive | beeld: Google)

Beeld boven: Een selectie van drie verschillende modellen die hetzelfde shirt dragen. Met de virtuele pasfunctie van Google kunnen gebruikers modellen selecteren van maat XXS tot 4XL, met verschillende huidtinten, lichaamsvormen en haartypes.

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken