[beeldverslag] Heineken lanceert 'The best driver' met Max Verstappen
- Food-en-retail
- 28 jul 2023 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - BrandingSponsoringFood
- 28 jul 2023 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
Heineken, wereldwijd partner en sponsor van Formule 1, lanceert ‘The Best Driver’, de nieuwe 'When You Drive, Never Drink' campagne om verantwoord alcoholgebruik in het verkeer te stimuleren. Met speciale beelden van het launch-event.
In de campagne speelt Max Verstappen, F1-wereldkampioen en Heineken 0.0 ambassadeur, de hoofdrol. In de campagne is de Oracle Red Bull Racing-coureur in gezelschap van vrienden, die hem aanwijzen als de beste bestuurder, simpelweg omdat hij nu eenmaal de beste bestuurder is. De video laat met een knipoog zien dat zo’n beslissing - hoewel de beste coureurs ter wereld uit de Formule 1 komen - alleen gebaseerd zou moeten worden op wie er niet gedronken heeft. Tenzij het Heineken 0.0 is natuurlijk.
De campagne is mede gebaseerd op onderzoek waaruit naar voren komt dat het kiezen van de beste bestuurder vaak afhangt van willekeurige redenen. Zoals rijervaring, omdat iemand het leuk vindt om te rijden of eenvoudigweg omdat iemand zich vrijwillig als bestuurder meldt. Met de campagne wil Heineken benadrukken dat de enige persoon die na een avondje stappen achter het stuur kan zitten de persoon is die géén alcohol heeft gedronken.
'Voor een coureur in de Formule 1 is het maken van de juiste keuzes, zowel op als naast het circuit, cruciaal voor succes. Als je achter het stuur zit, is zo’n doelgerichte mindset - zeker als het om veiligheid gaat - essentieel. Ik ben er dan ook trots op dat ik als Heineken 0.0 ambassadeur verantwoord alcoholgebruik bij autosportfans over de hele wereld mag promoten. Tegelijkertijd werk ik samen met Heineken aan een geweldig nieuw gaming initiatief – Player 0.0 – waar snel meer over bekend wordt', vertelt Max Verstappen. 'Ik heb met veel plezier aan deze campagne gewerkt en hoop dat iedereen niet alleen met plezier naar de campagne kijkt, maar vooral ook stilstaat bij de belangrijke boodschap die erachter zit.'
'De pay-off van onze campagne - "When You Drive Never Drink" - is de boodschap die we al vanaf het begin van ons partnership met Formule 1 in 2016 kracht bij zetten door middel van campagnes en activaties. Nu het raceseizoen in de zomermaanden in volle gang is, zijn we blij dat we de nieuwste fase van deze campagne, kunnen introduceren', vertelt Bram Westenbrink, Global Head van het Heineken merk. 'Terwijl we met zijn allen weer volop gaan genieten van het geweldige spektakel op het circuit, is het belangrijk te onthouden dat, de beste bestuurder altijd degene is die niet gedronken heeft.'
De campagne - ontwikkeld door creatief bureau Le Pub, geregisseerd door Bradley & Pablo en geproduceerd door PrettyBird op social media gelanceerd in Nederland.
'Heineken is een belangrijke schakel als het gaat om verantwoorde consumptie. Het merk is zich altijd, op zijn eigen humoristische manier, goed bewust geweest van wat in de samenleving speelt. "When You Drive Never Drink" is een platform dat inmiddels al zo’n zeven jaar bestaat en iets waarop Heineken trots mag zijn', zegt Bruno Bertelli, Global CEO van LePub, Global CCO van Publicis en CCO van de Publicis Groep in Italië. 'Drinken en autorijden brengen grote risico’s mee, die ingrijpende gevolgen kunnen hebben. Wie kan deze boodschap beter overbrengen dan Max Verstappen, één van ’s werelds bekendste F1-coureurs? In onze campagne laten we op een creatieve manier zien hoe Heineken zich inzet om verantwoord alcoholgebruik te promoten en hier zo’n groots mogelijke impact wil maken door een samenwerking aan te gaan met de tweevoudig Formule 1 kampioen Max Verstappen.'
Bekijk de film in het venster hieronder. Bovendien een beeldimpressie van de lancering bij Race Square Utrecht, waar onze special reporter Dwain Olsem het VR racecircuit met Verstappen, media- en Heinekenprominenten waaronder cmo Els Dijkhuizen betrad. Een spannende ervaring, rijkelijk voorzien van verantwoorde Heineken 0.0.
(PvWK)
Beeldimpressie lancering bij Race Square Utrecht
(fotografie: Dwain Olsem / BBP Media)
Over When You Drive Never Drink
'Heineken is sinds 2016 actief in de wereld van motorsport. Met de campagneboodschap "When You Drive, Never Drink" zet de Nederlandse brouwer zich in om de houding ten aanzien van rijden onder invloed te veranderen en pleit zij altijd om verantwoord met alcoholconsumptie om te gaan. Heineken ziet de samenwerkingen in de Formule 1 als een effectief platform om verantwoord drinken te stimuleren. Heineken besteedt minimaal 10% van het beschikbare marketingbudget om deze boodschap kracht bij te zetten.'
(bron: Heineken)
Nieuwe SIM-RACECOMPETITIE in samenwerking met Max Verstappen
'Eind augustus staat Zandvoort in het teken van de FormulaTM 1 Heineken Dutch Grand Prix. In aanloop naar dit racespektakel introduceert Heineken een nieuw gaming-initiatief: Player 0.0. Via deze competitie, ontwikkeld in samenwerking met Heineken 0.0 ambassadeur en fervent SIM-racer Max Verstappen, kunnen Formule 1 fans zich letterlijk tot aan het circuit in Zandvoort racen. De beste racers strijden in het raceweekend eind augustus op het podium om de ultieme hoofdprijs: de internationale SIM-race finale later dit jaar tegen Max Verstappen. Gisteravond was de aftrap van de competitie in Utrecht in het bijzijn van onder andere Gianni Vecchio van Team Redline (het SIM-raceteam van Max Verstappen) en F1-legende Mika Häkkinen. Dit initiatief is onderdeel van de nieuwe When You Drive, Never Drink campagne, met als doel verantwoord alcoholgebruik in het verkeer bij een jongere doelgroep onder de aandacht te brengen. (...) Player 0.0 is een internationaal fenomeen, dat beschikbaar is voor fans van Heineken® en de Formule 1 in Australië, Canada, Nederland, Mexico, Brazilië en de Verenigde Staten. De internationale finale vindt later dit jaar plaats.'
Zie ook deze link voor de game-film.
(bron: persbericht Heineken)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- verantwoord
- F1
- pils
- Max Verstappen
- hop
- gaming initiatief
- CEO
- Heineken
- Bradley & Pablo
- When You Drive Never Drink
- Publicis
- bier
- PrettyBird
- LePub
- Player 0.0
- Bram Westenbrink
- verkeer
- alcohol
- Bruno Bertelli
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Intertoys overgenomen door ToyChamp
- Jelle Mul (Patagonia): Marketing is uiteindelijk toch het...
- Brouwerij 't IJ: Amsterdam 750 verdient overdreven iconisch bier
- Column Lego: steen voor steen een succesvolle innovator
- Nieuw onderzoek toont groeiende populariteit van afhaalpunten...
- Huidverzorgingsmerk The Ordinary start anti-Black...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Gratis wassen bij Coolblue Energie05-11-2024
- Er moet er een de eerste zijn:... 05-11-2024
- Ingrid van Kempen (Ohra): 'We gaan... 05-11-2024
- Nieuw foodmerk Jumbo's in Nederland... 04-11-2024
- Blokker krijgt uitstel van betaling 04-11-2024
- Huidverzorgingsmerk The Ordinary... 01-11-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing