Marketeer Freid wordt CEO van NGG&F en Hak

Marketeer Freid wordt CEO van NGG&F en Hak
  • Food-en-retail
  • 5 jul 2023 @ 08:06
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • PersonaliaMarketing

Per 1 september 2023 treedt Timo Hoogeboom af als CEO bij Neerlands Glorie Groenten & Fruit (NGG&F) en Hak. Nicole Freid, nu verantwoordelijk voor Marketing en Innovatie bij Hak, volgt hem op.

Met het aantreden van Freid zet de organisatie door op de huidige groeistrategie, die wordt aangejaagd door verduurzaming en innovatie.

Hoogeboom (links op de foto) zwaait hiermee na elf jaar af. Hij wist Hak succesvol om te bouwen van een traditioneel groenteconservenbedrijf in de Benelux dat groente verkocht voor de maaltijd met ‘aardappelen, groenten en vlees’, naar een moderne Europese speler die ook groenten in stazak en koelverse producten verkoopt. Een bedrijf dat een voortrekkersrol vervult in plantaardige voeding en duurzame lokale teelt.

Nicole Freid(foto rechts) is al ruim tien jaar aan boord bij Hak als directeur Marketing en Innovatie en heeft een belangrijke bijdrage geleverd aan de groei van Hak. Naast haar werk bij Hak is Freid actief als bestuurder bij de bond van Adverteerders. Eerder deed Freid ervaring op als marketeer bij bekende A-merken in de FMCG-sector.

Hoogeboom en Freid werkten het afgelopen decennium al samen aan de langetermijnstrategie van Hak. Mijlpalen waren de oprichting van Hak Fresh, door de overname van een partij in koelverse producten, de ontwikkeling van de stazak, de overname van Four Seasons Foods en de groei van Hak in Duitsland - mede door de overname van Foodeko GMBH. Hoogtepunt was het behalen van de B corp-certificering begin dit jaar. 

Vloeiende overgang
Timo Hoogeboom over zijn afscheid: 'Het was voor mij een grote eer om aan dit fantastische bedrijf leiding te mogen geven. Een bijzondere periode in mijn leven, waarin ik met heel veel plezier en dankbaarheid zal terugdenken en die ik voor geen goud had willen missen. Ik ben heel blij dat juist Nicole het van mij gaat overnemen.' 

Walter Seib, voorzitter van de Raad van Commissarissen bij NGG&F, zegt: 'Timo Hoogeboom heeft Hak en NGG&F met een langetermijnstrategie gericht op duurzaamheid, waardecreatie en differentiatie naar een volgend niveau weten te brengen. Dat is een enorme prestatie, waar wij hem voor willen bedanken. We zijn blij met de aanstelling van Nicole Freid als een waardig opvolger. Ze heeft veel hart voor Hak, respect voor de waarden waar het bedrijf op is gebouwd, maar staat ook voor vernieuwing, groei en een toekomstgerichte aanpak.'

Nicole Freid kijkt uit naar haar nieuwe functie: 'Het is een hele eer om het stokje van Timo te mogen overnemen. Hij laat een prachtig bedrijf achter dat gereed is voor de toekomst. Ik ben er klaar voor om aan het volgende hoofdstuk te gaan bouwen. De missie van Hak om iedereen te helpen meer groenten en peulvruchten te eten blijft daarbij leidend. De recent uitgesproken ambitie om over te gaan naar 100% biologisch voor de Nederlandse teelt in 2027 is een stevige uitdaging, maar die ga ik graag aan, samen met de andere collega’s bij Hák en NGG&F.'
(PvWK)
 

CV Nicole Freid
'Nicole Freid (1974) was de afgelopen jaren was ze bij Hak Directeur Marketing & Innovatie. Naast haar werk bij Hak is Freid al jaren actief als bestuurder bij de Bond van Adverteerders (BvA). Eerder deed Freid ervaring op als marketeer bij bekende A-merken in de FMCG-sector, waaronder Mars, Spadel en Beiersdorf. Ze studeerde aan de International School of Economics in Rotterdam en de Ecole Superieure de Commerce Bordeaux.'
(bron: Hak)

Over Hak
'Hak is in 1952 opgericht door de familie Hak in Giessen. Wij verwerken en verkopen groenten en peulvruchten waarvan kwaliteit, transparantie en nabijheid altijd de basis vormen. Sinds 2023 is Hak een B Corp: een gecertificeerd bedrijf dat zich inzet voor een betere wereld, met oog voor mens, milieu en maatschappij. Hak gelooft dat de wereld een betere plek is waar je langer en gezonder kan leven als iedereen meer groenten en peulvruchten eet. Onze missie is dan ook om zoveel mogelijk mensen altijd en overal te helpen meer groenten en peulvruchten te eten door het gemakkelijker en lekkerder te maken volgens de uitgangspunten van de Groene Keuken van Hak.'
(bron: Hak)

 

 

 

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken