'Meer eigen merk in de boodschappenmand'

'Meer eigen merk in de boodschappenmand'
  • Food-en-retail
  • 21 aug 2023 @ 08:02
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenMarketing

Het aantal eigen-merkproducten in de boodschappenmand neemt voor het derde jaar op rij toe. Dat deelt Albert Heijn aan de start van de nieuwe campagne ‘Beter in eigen merk - En dat merk je’ die vandaag begint. Hier de rationale en alvast de film.

Hierin laat Albert Heijn aan klanten zien dat ze voor een scherpe prijs kunnen kiezen uit lekkere, gezonde en duurzame producten van het eigen merk.

De campagne richt zich naar eigen zeggen op betaalbaarheid en in het bijzonder op de uitstekende kwaliteit van de eigen-merkproducten. 'Het eigen merk is altijd al speerpunt geweest bij Albert Heijn waarbij het uitgebreide aanbod continu wordt vernieuwd. Het eigen-merkassortiment wordt ontwikkeld door eigen productexperts, kwaliteitsmanagers, culinaire chefs en onze partners, en ook altijd getest in onze keukens en bij klanten. Zo slaagt de supermarktketen erin om al jaren toonaangevend te zijn met eigen-merkproducten en dat wordt gezien: de producten vallen regelmatig in de prijzen, van de Consumentenbond tot de Telegraaf Smaaktest en van de Grote Hamersma maar het allerbelangrijkst is natuurlijk de erkenning van klanten zelf.'

'We zien dat klanten steeds meer op de prijs letten en vaker eigen-merkproducten kopen', vervolgt Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie bij Albert Heijn. 'Met ons eigen merk, en in het bijzonder met onze Prijsfavorieten, maken we het mogelijk om te kiezen voor de allergoedkoopste producten van topkwaliteit. Van zuivel tot wasmiddel, met ons eigen merk zit je altijd goed. Dat willen we heel Nederland laten merken.'

Prijsfavorieten zijn de inmiddels 2.000 allergoedkoopste eigen-merkproducten van Albert Heijn, te herkennen aan het blauwe duimpje. Voor alle dagelijkse boodschappen en alles voor in het huishouden zijn er Prijsfavorieten beschikbaar.

Eigen merk niet meer weg te denken
Klanten van Albert Heijn kunnen inmiddels kiezen uit 10.000 eigen-merkproducten en uit onderzoek blijkt dat klanten ook dit jaar weer meer eigen-merkproducten kopen dan voorheen. Zo is de verkoop van bijvoorbeeld de prijswinnende AH 100% Pindakaas verdubbeld. Daarnaast zijn de bekende merken van Albert Heijn, Perla koffie, Delicata chocolade, Care drogmetica, Zaanse Hoeve zuivel, Brouwers Bier en Zaanlander Kaas, inmiddels niet meer weg te denken uit de boodschappenmand.

Gevarieerd aanbod van voordelige boodschappen
'Ons eigen merk is natuurlijk één manier om voordelig uit te zijn, maar we bieden nog veel meer voordeel voor onze klanten', aldus Johan van der Zanden. 'Zo heeft Albert Heijn de meeste en beste aanbiedingen van Nederland met wekelijks honderden Bonusaanbiedingen. Bovendien krijgen klanten met Mijn Albert Heijn Premium nog meer korting.'

De campagne ’Beter in eigen merk - En dat merk je’ loopt van maandag 21 auustus tot half september 2023. De commercial is als eerste in het venster hieronder te zien.
(PvWK)



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken