[boxtoernooi] Nieuwe Crisp maaltijdbox mikt op lokale seizoensgroenten

[boxtoernooi] Nieuwe Crisp maaltijdbox mikt op lokale seizoensgroenten
  • Food-en-retail
  • 11 jan 2024 @ 08:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFood

Online supermarkt Crisp lanceert een nieuwe weekbox: 'de maaltijdbox die nooit verveelt'. Yacon, postelein, paarse peen, schorseneren en aardpeer: zomaar een aantal Hollandse wintergroenten die nu van onze akkers komen, maar die je niet vaak op ons bord terugziet. Vandaar.

Want het Nederlandse seizoen biedt volgens de gezonde onlinesupermarkt juist een rijkheid aan groenten die van dichtbij komen en 'op het toppunt van smaak zitten'. Je moet alleen wel weten hoe je ze bereidt. Met die gedachte lanceert Crisp nu de weekbox: de maaltijdbox die nooit verveelt. Met verrassende recepten van chefs die de variatie van het seizoen volgen, kook je met wat er nu uit de grond komt. Klanten halen met een vast ritme alle benodigdheden in huis om voor drie dagen in de week lekkere gerechten op tafel te zetten. En via de Crisp-app bestel je gemakkelijk al je overige boodschappen bij, zodat alles in dezelfde levering rechtstreeks bij jou thuis wordt bezorgd.

Meer smaak, minder voedselkilometers 
Waarom eten van ver halen, als het ook van dichtbij kan? 'Er is genoeg aanbod uit het seizoen om elke dag iets verrassends op tafel te zetten. Toch verdwijnen veel groenten langzaam van ons bord', zegt Eric Klaassen, mede-oprichter van online supermarkt Crisp. 'Dat is ook niet zo gek als je ze in het huidige voedselsysteem niet zomaar tegenkomt. Daarnaast weet de consument vaak niet hoe je deze producten smaakvol kunt bereiden. Al onze recepten worden wekelijks ontwikkeld door chefs en professionals die zich laten inspireren door de lokale oogst. Dat levert winst op, op meerdere vlakken: meer variatie op je bord, minder voedselkilometers en vooral: eindeloos veel smaak.'

Onvergetelijke groenten 
De weekbox is een oplossing voor iedereen die meer verwacht van een maaltijdbox. En dat is niet alleen meer smaak, maar ook meer diversiteit op ons bord én op onze akkers. Om Nederlanders te inspireren met al het lekkers van eigen bodem ontwikkelde Crisp in samenwerking met impactorganisatie Fork Ranger een weekkalender vol onvergetelijke groenten, die klanten vanaf vandaag bij de weekbox cadeau krijgen. Kunstenaar Emma Levie maakte hiervoor 52 groenteportretten, voor iedere week van het jaar één. In combinatie met de weekbox eet je op deze manier wekelijks groenten die je een week daarvoor misschien nog niet kende. En als je weet hoe je ze lekker kunt bereiden, verveelt dat nooit. 

Duurzamer dagelijks eten
De Crisp weekbox wordt elke week met veel liefde en aandacht samengesteld door een team van professionals met een passie voor goede lokale producten, duurzaamheid en kwaliteit. Naast de weekbox zijn er nog vier andere soorten boxen: de weekbox vega, de snelle weekbox, de snelle weekbox vega, en de weekbox vegan. Met een flexibel abonnement bepaal je zelf hoe vaak je de box wil ontvangen en kun je opzeggen, verzetten of overslaan, gemakkelijk zelf regelen via de app. Omdat de weekbox onderdeel is van Crisp, kun je gemakkelijk boodschappen toevoegen aan je weekbox bestelling. De weekbox is verkrijgbaar vanaf €41.99 voor twee personen en te bestellen via de website www.crisp.nl/weekbox. Bij een eerste box geldt tijdelijk een introductiekorting van 50%, aldus de marketingafdeling van Crisp.

Kapitaalinjectie voor Crisp
De online supermarkt Picnic kan zijn plannen om uit te breiden in Duitsland en Frankrijk nu overigens ook doorzetten dankzij een recente financieringsronde van maar liefst 355 miljoen euro. De komende jaren wordt ingezet op verdere uitrol naar nieuwe steden en robotisering, meldt MT's zustertitel Twinkle. Volgens Crisp is het marktaandeel sterk verbeterd in alle landen waar het bedrijf actief is. Waar de markt zo’n zeven procent groeide in Nederland, Duitsland en Frankrijk, groeide Picnic vijf keer zo snel met bijna veertig procent. Zo bedroeg de omzet in Hamburg na zes maanden al 40 miljoen euro en is daarmee de snelst groeiende Picnic-stad. Lees hier verder.
(PvWK)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken