Restaurant-ontdekkingsapp NeoTaste biedt 'culi lovers' uitbreiding eetervaring
- Food-en-retail
- 28 feb 2024 @ 09:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodDoelgroepen
- 28 feb 2024 @ 09:30
- Peter van Woensel Kooy
NeoTaste, een restaurant-ontdekkingsapp uit Duitsland, breidt deze maand uit naar Amsterdam en opent hier de deuren naar exclusieve voordelen voor gebruikers, terwijl restaurants kosteloos kunnen deelnemen. Dat melden de initiatiefnemers.
NeoTaste stelt gebruikers voortaan naar eigen zeggen in staat om eenvoudig meer dan 200 zorgvuldig geselecteerde Nederlandse partnerrestaurants te verkennen, waaronder Bar Kosta, restaurant Café Celia en traiteurs zoals Raïnaraï en Mezzave. 'Een ware zegen in tijden van alle toenemende kosten. NeoTaste zal na Amsterdam dit voorjaar verder uitbreiden naar Den-Haag, Rotterdam, Utrecht en Haarlem.'
Hendrik Sander, CEO van NeoTaste, formuleert de visie van het bedrijf: 'Onze missie is om een platform te creëren dat de volledige digitale interactie tussen restaurants en gasten integreert en het ontdekken van nieuwe eetervaringen vereenvoudigt. In de afgelopen twee jaar hebben we honderdduizenden mensen geïnspireerd om vaker nieuwe restaurants te proberen. Onze lancering in Amsterdam markeert een volgende mijlpaal. We zijn verheugd dat Nederlanders nu ook NeoTaste kunnen gebruiken om nieuwe culinaire ervaringen in hun omgeving te ontdekken. Amsterdam betekent onze eerste stap internationaal, en we zijn nieuwsgierig naar hoe de app buiten Duitsland zal worden ontvangen.'
Gebruikersvoordelen
Met de NeoTaste-app moeten restaurantliefhebbers en foodies kunnen profiteren van verschillende voordelen; van exclusieve aanbiedingen 'zoals twee hoofdgerechten voor de prijs van één tot een gratis dessert', aldus de ontwikkelaars. De Duitse app is volgens hen ideaal voor een ontspannen avondje uit voorafgaand aan een concert, waarbij je nog even low key buiten de deur wilt eten. 'Bovendien zijn er tal van broodjeszaken en traiteurs gekoppeld aan de app, perfect voor een snelle lunch als je on the go bent.'
Voordelen voor restaurants
NeoTaste biedt restaurants 'unieke' voordelen; het is volgens Sander het eerste platform waar restaurants kosteloos gebruik van kunnen maken om nieuwe gasten aan te trekken. 'Bovendien werkt het team achter NeoTaste aan aanvullende functies voor digitale interactie tussen restaurants en gasten, waaronder directe reserveringsopties. Met deze voordelen schept NeoTaste een win-win situatie voor zowel gebruikers als restaurants.'
Abonnement
Het abonnementsmodel van NeoTaste kost €4,99 per maand, of €2,99 per maand bij een jaarlijkse betaling voor gebruikers. Restaurants kunnen de service kosteloos gebruiken.
Facts & figures
Sinds de lancering in september 2021 heeft NeoTaste meer dan 700.000 gebruikers aangetrokken en samenwerkingsverbanden gesloten met meer dan 2.700 restaurants verspreid over heel Duitsland. Momenteel is de app actief in 24 Duitse steden, waaronder Berlijn, München en Frankfurt, en breidt het voortdurend zijn lijst van restaurants en steden uit. Onlangs ontving het bedrijf ook een investering van van Burda Principal Investments (BPI) en vooraanstaande Duitse business angels om verdere groei te stimuleren. Amsterdam markeert volgens Sander de eerste internationale uitbreiding van het bedrijf met 200 partnerrestaurants.
Klik hier voor de introductievideo van NeoTaste.
(PvWK)
Over NeoTaste
'NeoTaste, opgericht door Hendrik Sander en Tobias Düser, is het snelst groeiende platform van Duitsland en bevordert de verbinding tussen restaurants en gasten. Via exclusieve introductie aanbiedingen krijgen NeoTaste-leden toegang tot unieke voordelen bij partner restaurants. Sinds de oprichting in september 2021 heeft NeoTaste meer dan 700.000 gebruikers aangetrokken en is het een samenwerking aangegaan met meer dan 2.700 restaurants in Duitsland. Hun eerste internationale uitbreiding naar Nederland staat gepland voor 2024.'
(bron: NT)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe McCrispy burger zorgt voor gespannen sfeer bij McDonald's
- Ruud Gullit ambassadeur van Skechers
- MediaMarkt organiseert training AI voor studenten
- Johma onthult oorsprong naam in nieuwe commercial
- Ana Henriques (TUI): Ik ben de weegschaal tussen marketing en...
- Bol bundelt krachten met kringloopwinkels in Nederland en België
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Voedselbanken en Albert Heijn samen... 06-09-2024
- Gen Z en Millennials zoeken... 06-09-2024
- Blokker nieuwe partner van De Grote... 05-09-2024
- AH en WWF starten Dieren laten van... 04-09-2024
- Relais Châteaux kiest voor Bamboo... 04-09-2024
- Achtste 'Food100'-lijst bekend 04-09-2024
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing