Crisp is nu een B Corp
- Food-en-retail
- 10 jul 2024 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MVOFood
- 10 jul 2024 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
Foodplatform Crisp is officieel gecertificeerd als B Corporation, met een score van 109 punten. 'En daar zijn we hartstikke trots op.' Onder klanten worden 10.000 cakejes verdeeld.
B Corp is een beweging van duurzame bedrijven die zich inzetten voor een mooiere wereld. 'Die titel krijg je niet zomaar, want aan de benoeming gaat een lange procedure vooraf. Daarin wordt getoetst of je als organisatie transparant, sociaal en ecologisch verantwoord te werk gaat. Alleen als dat zo is, mag je jezelf B Corp noemen. Dat mogen wij vanaf nu - een belangrijke mijlpaal in onze missie om beter eten voor meer mensen bereikbaar te maken', licht Crisp nog even toe. 'Omdat we dit natuurlijk willen vieren, delen we 10.000 van de lekkerste chocoladecakejes uit. Plaats een nieuwe bestelling, dan vind je deze moelleux au chocolat vanzelf tussen de rest van je boodschappen', belooft men.
Biodiversiteitsdoelstellingen
Het retailmerk dat aan huis bezorgt is naar eigen zeggen op een missie om het voedselsysteem weer gezond maken. 'Met beter eten voor meer mensen en de kortste weg naar smaakvolle, pure en duurzame producten. Als gecertificeerde B Corp staan we daarmee in een mooie rij bedrijven die werken aan een mooiere wereld. Daarnaast zijn we de eerste landelijke supermarkt die zichzelf aan biodiversiteitsdoelstellingen verbindt. Een grote missie, die begint met de kleinste keuzes over wat we elke dag op ons bord leggen.' Kortom, de certificering is een extra reden om (weer) eens te bestellen. De bezorgdag voor de B Corp cakejes maakt niet uit, waarschuwt Crisp nog, 'maar op is op'.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Intertoys overgenomen door ToyChamp
- Jelle Mul (Patagonia): Marketing is uiteindelijk toch het...
- Brouwerij 't IJ: Amsterdam 750 verdient overdreven iconisch bier
- Column Lego: steen voor steen een succesvolle innovator
- Nieuw onderzoek toont groeiende populariteit van afhaalpunten...
- Huidverzorgingsmerk The Ordinary start anti-Black...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Gratis wassen bij Coolblue Energie05-11-2024
- Er moet er een de eerste zijn:... 05-11-2024
- Ingrid van Kempen (Ohra): 'We gaan... 05-11-2024
- Nieuw foodmerk Jumbo's in Nederland... 04-11-2024
- Blokker krijgt uitstel van betaling 04-11-2024
- Huidverzorgingsmerk The Ordinary... 01-11-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing