Baker & Baker introduceert muffins en donuts in samenwerking met Cote d'Or
- Food-en-retail
- 20 aug 2024 @ 11:03
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Food
- 20 aug 2024 @ 11:03
- Nanny Kuilboer
Baker & Baker komt met Côte d'Or-muffins en -donuts. Eerder werkte de Europese fabrikant van bakkerijproducten al samen met Oreo en Milka, tevens onderdeel van Mondelez.
In België is Côte d'Or het meest geliefde chocolademerk, aldus Baker & Baker, en er wordt dus ook verwacht dat deze sterke affiniteit van de consument ervoor zal zorgen dat de Côte d’Or-muffins en -donuts goed zullen gaan scoren. De lancering in de Benelux zal worden ondersteund door zowel above-the-line als below-the-line campagnes.
Cruciaal belang
Baker & Baker heeft een exclusieve licentieovereenkomst met Mondelēz International voor verse bakkerijproducten in heel Europa, voor de merken Côte d'Or, Milka, Oreo en Cadbury. Michael Bancroft, Senior Director, Marketing and Licensing bij Baker & Baker, en Joern Immermann Manager Licensing Europe bij Mondelez International: ‘Côte d'Or is een iconisch chocolademerk en bij de beslissing om verse bakkerijproducten van Côte d'Or te lanceren, was het van cruciaal belang om concepten te ontwikkelen die passen bij de rijke smaak van het merk en de wijdverbreide affiniteit met de consument. De nieuwe Côte d'Or-muffins en -donuts blijven trouw aan de traditie en het erfgoed van het merk en openen een nieuwe premium consumentenoptie binnen verse bakkerijproducten.’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Intertoys overgenomen door ToyChamp
- Jelle Mul (Patagonia): Marketing is uiteindelijk toch het...
- Brouwerij 't IJ: Amsterdam 750 verdient overdreven iconisch bier
- Column Lego: steen voor steen een succesvolle innovator
- Nieuw onderzoek toont groeiende populariteit van afhaalpunten...
- Huidverzorgingsmerk The Ordinary start anti-Black...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Gratis wassen bij Coolblue Energie05-11-2024
- Er moet er een de eerste zijn:... 05-11-2024
- Ingrid van Kempen (Ohra): 'We gaan... 05-11-2024
- Nieuw foodmerk Jumbo's in Nederland... 04-11-2024
- Blokker krijgt uitstel van betaling 04-11-2024
- Huidverzorgingsmerk The Ordinary... 01-11-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing