Deliveroo nieuwe partner Eredivisie

  • Sponsoring
  • 28 feb 2020 @ 09:52
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Sportmarketing

Deliveroo en Eredivisie gaan samenwerken. Vanaf Super Zondag op 1 maart 2020, met de topwedstrijden PSV - Feyenoord en Ajax - AZ, is het maaltijdplatform de ‘Official Food Delivery Partner’ van de Eredivisie voor het huidige en volgende competitieseizoen.

De voetbaluitzendingen in het weekend zijn volgens Deliveroo momenten om te genieten van een bezorgmaaltijd. Een logische stap dus voor het bedrijf dat eerder al partnerovereenkomsten sloot met organisaties van buitenlandse voetbalcompetities en -clubs als de FA Cup (UK), La Liga (Spanje), FIGC (Italië) en Paris Saint-Germain (Frankrijk). Naast samenwerkingen met ketens als KFC en Burger King, werkt Deliveroo met lokale restaurants. Deliveroo wordt, naast onder andere hoofdsponsor KPN en de maatschappelijke partner Vriendenloterij, de zevende officiële partner van de Eredivisie.

Bord op schoot

Als onderdeel van de samenwerking gaat Deliveroo met haar restaurantpartners een speciale selectie aan ‘voetbalgerechten’ samenstellen. Bovendien zijn er voor zowel klanten als bezorgers tickets te winnen voor Eredivisiewedstrijden. De samenwerking zal daarnaast zichtbaar worden op de kleding en tassen van de bezorgers en in de reclamecampagnes van Deliveroo.

Jeroen Schaling, Marketing Director Deliveroo Nederland: ‘We kijken enorm uit naar deze samenwerking met de Eredivisie. Als Official Food Delivery Partner willen we het traditionele “bord op schoot”-moment net even anders invullen en steken we het in een eigentijds jasje. Zo voorzien we de fans van de voetbalclubs van Nederland van hun favoriete eten tijdens, voor- en na de wedstrijd, voor ieder wat wils en bezorgd tot aan de deur.’

Jasper Hunting, Director Brand Partnerships van de Eredivisie: ‘De samenwerking met Deliveroo als Official Food Delivery Partner past perfect bij de Eredivisie. Samen Eredivisie kijken gaat immers vaak gepaard met het genieten van een lekkere maaltijd. Deliveroo bezorgt deze aan de deur en maakt het fans zo gemakkelijk om niets van hun favoriete wedstrijd te missen.’

Aanstaande zondag krijgen alle Eredivisie-fans ter gelegenheid van Super Zondag 2,50 euro korting op hun Deliveroo-bestelling.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken