[Jong in marketing] Claire van Hoorn (P&G): 'Straight talk is hier de belangrijkste bouwsteen'
- Algemeen
- 30 jul 2018 @ 11:34
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - PersonaliaInterview
- 30 jul 2018 @ 11:34
- Lucas Boon
Claire van Hoorn (34) is brand manager bij Oral Care France-Benelux, onderdeel van Procter & Gamble. Ze woont sinds 2015 in België met man (arts in opleiding) en zoontje (negen maanden oud).
Waarom heb je voor marketing gekozen?
Marketing bij P&G is voor mij de perfecte combinatie van business, leiderschap en creativiteit. Als Brand Manager ben ik leider van merken in meerdere landen waarbij ik voor zowel de consument als de retailer verantwoordelijk ben. Ik stuur een compleet team aan met marketeers en logistieke, financiële en salesverantwoordelijken. Daarnaast krijg ik om de twee/drie jaar een nieuwe uitdaging wat mijn carrière afwisselend en uitdagend maakt.
Waar ben je het meest trots op in je huidige baan en wat kan er beter?
Ik ben trots dat het merk Oral B zoveel consumenten raakt en hun leven een stukje makkelijker en gezonder maakt. Helaas poetst nog niet iedereen elektrisch, dat is mijn missie!
Welk merk is een voorbeeld voor marketing en waarom?
Ik vind het inspirerend als sterke merken sociale knelpunten aan de kaak stellen met een simpele en duidelijke boodschap, zoals Always met de #LikeaGirl-campagne of Ariel met Share a Load in India, waarbij de campagne heeft geleid tot meer mannen die verantwoordelijkheid nemen voor een deel van het huishouden. Anderzijds zijn er specifieke aspecten van merken die voor mij een voorbeeld zijn, zoals de consistentie van Coca-Cola en Heinz Ketchup, de innovatie van Apple en het consumentengemak van Bol.com.
Wat staat er op je bucketlist?
Privé streef ik ernaar om een carrière met een gezond en leuk gezinsleven te combineren en zakelijk zou ik graag meer new product development op ons hoofdkantoor in Genève willen ontdekken.
Wie is jouw marketingheld en waarom?
Ik ben geïntrigeerd door mensen die impact hebben op de maatschappij, zoals Sheryl Sandberg met LeanIn, onze Pampers-leider Gianni Ciserani op de ontwikkeling van baby's, maar ook Edwin Evers die nog steeds - ook in België - met zijn radioprogramma mijn ochtenden een lach geeft.
Wat is je grootste kracht en wat is een zwakte?
Ik word blij van dingen bedenken en regelen en in dit kader mensen enthousiasmeren en mobiliseren. Of het nu een ceremoniemeesterschap of de volgende Oral B-revolutie ontwikkelen en uitrollen is. Ik houd zaken graag simpel en gefocust, zodat iedereen weet waar we naartoe gaan, zijn/haar rol begrijpt en gepassioneerd is die te volbrengen. Omdat ik zo van actie houd, is treuzelen niet mijn ding...
Wat is je guilty pleasure?
In de auto met mijn man meezingen met Casanova.
Ben je een romanticus of een realist?
Beide. Thuis moet het vooral ontspannen en gezellig zijn zodat we maximaal kunnen opladen na een lange werkdag. Zo zorg ik ervoor dat alle minder leuke taken al geregeld zijn, zoals de schoonmaakster of een dinerbox.
Positieve feedback of met gestrekt been erin?
Binnen P&G zijn feedback en straight talk de belangrijkste bouwstenen van onze grow from within-filosofie. We nemen alleen studenten aan die we zelf opleiden tot de leiders van de toekomst. Een balans is de beste aanpak wat mij betreft. We willen graag energie en toewijding creëren, maar ook duidelijkheid geven zodat mensen kunnen groeien, leren en weten waar ze aan toe zijn.
Op een netwerkborrel: max twee wijntjes of als laatste naar huis?
Dat is nooit mijn ding geweest. Tegenwoordig zijn het toch meer etentjes in plaats van stappen tot in de late uurtjes.
België of Nederland?
Voorlopig nog even België, maar de weekenden vooral met familie en vrienden in Nederland.
Dit artikel verscheen eerder in MT11.18
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- De 10 marketingtrends voor 2025 volgens Kantar: 'Een cruciaal...
- Onderzoek: 'Authenticiteit, transparantie en flexibiliteit...
- Belastingdienst wordt niet leuker, wel duidelijker
- Onderzoek: 'Morele mismatch reden opstappen jongeren'
- DOSSIER DATABASED MARKETING Marketeers op stelling
- 7 vragen aan Jojanneke Meewis van ASML over employer branding:...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events