[De zomer van] Dick van der Lecq: 'Beetje hiken en fikkie stoken in West-Canada'

  • Algemeen
  • 6 aug 2019 @ 12:48
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Personalia

Dick van der Lecq, managing director van DDB Unlimited, is net terug van vakantie en komt tot de conclusie dat hij eigenlijk niet zonder de outdoorspulletjes van Bever kan.

Van der Lecq kijkt tevreden terug op het eerste halfjaar DDB Unlimited. 'Een fusie is altijd intensief, maar ik merk dat er vanuit klanten en prospects veel belangstelling voor onze nieuwe bureaupropositie is. En dat geeft superveel energie.' We spreken de reclameman op het moment dat hij net terug is van een vakantie met gezin en camper in West-Canada. 'Beetje hiken, fotograferen, fikkie stoken en eigen visje prikken.'

Wat is in deze zomertijd je favoriete merk en waarom?

Bever. Niet alleen om de sterke campagne 'Niemand is een binnenmens', maar ook vanwege de outdoorspulletjes die je eigenlijk allemaal heel erg nodig hebt.

Welk marketingboek moeten vakgenoten deze zomer absoluut meenemen in hun reiskoffer?

How not to plan van Sarah Carter en Les Binet, een must read voor strategen en marketeers. Een praktisch handboek dat aan de hand van 66 'how not to do'-artikelen beschrijft hoe je het juist wél moet aanpakken.

Het is overal rustiger op kantoor, ongetwijfeld ook bij jou. Hoe zorg je ervoor dat je toch productief blijft?

Er lopen een aantal grote trajecten waar de collega's die niet op vakantie zijn hun handen vol aan hebben. En ik ben zelf vooral druk met dit interview voor MarketingTribune.


Wilde dieren in West-Canada, door Van der Lecq zelf gefotografeerd.

 

Lees ook over de zomers van:

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken