[Mijn marketing] Hella de Weger: ‘WhatsApp is nu mijn favoriete merk'
- Algemeen
- 11 mei 2020 @ 09:57
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - MarketingPersonalia
- 11 mei 2020 @ 09:57
- Lucas Boon
Hella de Weger (33) is head of brand bij verzekeraar ASR. Het merk lanceerde zaterdag een nieuwe tv-commercial. ‘Nederland mag mondjesmaat weer naar buiten, maar zijn we dat niet verleerd? Let een beetje op, is het devies.’
Duurzaam
De nieuwe tv-commercial van ASR is afgelopen zaterdag live gegaan. Net als bij de vorige commercial spelen we met deze uiting in op het huidige sentiment. Nederland mag mondjesmaat weer naar buiten, maar zijn we dat niet verleerd? Let een beetje op, is het devies. Gebeurt er alsnog een ongeluk, dan zijn we er voor onze klanten en herstellen we die schade graag duurzaam.
Dankbaar
Net als iedereen is ook voor ASR de crisis lastig, maar we proberen overal waar mogelijk waarde te blijven toevoegen en te helpen door te doen. Dit doen we door bijvoorbeeld in gesprek te gaan met mensen die even hun hypotheek niet kunnen betalen of door mensen te helpen blijven bewegen met ons gezondheidsprogramma Vitality. Via onze Foundation lezen we nu ook digitaal voor aan kinderen, heel dankbaar werk.
Kleine ondernemers
Mooi om te zien dat zoveel bedrijven de omslag maken naar een meer maatschappelijk betrokken houding. Ik heb twee neven met een pannenkoekenrestaurant bij de Maarsseveens plassen, die elke dag weer iets nieuws verzinnen om hun gasten -zij het thuis- blij te maken, zoals met een high tea of paasbrunch. Het zijn de initiatieven van kleine ondernemers die mij het meest raken, omdat bij hen het leed ook direct zichtbaar is.
Contact
Op dit moment zijn WhatsApp en Microsoft Teams mijn favoriete merken, haha. Zij helpen mij om in contact te blijven met mijn collega's, vrienden en familie. Ze voegen iets toe aan mijn leven dat ik nu het meest nodig heb.
Wijn
Ik moest erg lachen om de Hun-in-a-can-campagne in de UK (door TBWA\London, red.). Je zou nu maar een wijnmerk moeten introduceren. Ze hebben dat echt op een goede manier gedaan en de juiste toon weten te raken.
Linda
Online lees ik veel verschillende magazines, van Linda tot meer zakelijke titels. Maar er worden bij mij geen magazines in de brievenbus bezorgd - naast die van het Financieele Dagblad dan.
Sparren
TheMerge is mijn favoriete reclamebureau. Daar werk ik zelf graag mee en daar komen al onze recente campagnes ook vandaan. Er is echt sprake van samenwerken, daarvoor vervalt de rol van opdrachtgever en ben je tijdelijk elkaars collega. Ze zijn altijd en elk moment van de dag bereid om te sparren, altijd in voor een nieuw idee en bijna nooit geïrriteerd als we op het laatste moment toch nog iets anders willen.
Zeuren
Ik kom weinig marketeers tegen die zeggen: goh, weet je wat ik nou zo goed vind aan deze campagne? Er is vaak een hoop kritiek op allerlei uitingen, zonder dat meningen worden gebaseerd op data of insights. En bovenop al dat zeuren, hebben we paradoxaal genoeg tientallen award-shows waarbij we elkaar prijzen weggeven. Dat zie je volgens mij in geen enkele andere branche.
Grappig
Ik vind het altijd grappig om op verjaardagen te vertellen wat ik doe. De allerkortste samenvatting die ik terugkrijg is: 'Oja, filmpjes maken voor op tv. Ben je daar het hele jaar mee bezig?'
In Mijn Marketing vragen we vakgenoten naar hun marketingfavorieten, ergernissen en uitdagingen. De rubriek verschijnt iedere maandag en donderdag online.
Lees ook:
Martijn Keesmaat: 'Overdaad maakt plaats voor balans'
Jorn Agterberg: 'Radio gaat altijd door'
Nadine Ridder: 'Niet alles is een wedstrijdje'
Ard Bossema: 'Oranje Blik brengt ander positief geluid'
Patrick Stal: 'Ik nam corona in januari al serieus'
Gijsbregt Vijn: 'Werk aan de winkel, juist nu'
Anne Stokvis: 'Mooi werk maak je samen'
Daantje Dammers: 'Philips is nu van grote waarde'
Maurice Seleky: 'Op gepaste wijze zichtbaar blijven'
Annemieke Deering: 'Het werk loopt volop door'
Marnix Tiggeloven: 'We kunnen wel tegen een stootje'
Mirjam van den Broeke: 'Vooralsnog heb ik het druk'
Christian van Santen: 'Complexiteit marketing neemt toe'
Kyra Roest: 'Met merkbouwers per trein naar Cannes'
Christiaan Ruesink: 'Marketeer, stap uit je bubbel'
Patritia Pahladsingh: 'We maken meer dan alleen spotjes'
Herbert van Hoogdalem: 'Diversity-discussie is beetje onzin'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- De 10 marketingtrends voor 2025 volgens Kantar: 'Een cruciaal...
- Onderzoek: 'Authenticiteit, transparantie en flexibiliteit...
- Belastingdienst wordt niet leuker, wel duidelijker
- DOSSIER DATABASED MARKETING Marketeers op stelling
- Onderzoek: 'Morele mismatch reden opstappen jongeren'
- 7 vragen aan Jojanneke Meewis van ASML over employer branding:...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events