De zomerfavorieten van Dries Poels (Nederlandse Loterij)

De zomerfavorieten van Dries Poels (Nederlandse Loterij)
  • Algemeen
  • 23 jul 2024 @ 11:08
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Dries Poels, head of marketing van Nederlandse Loterij, geniet op vakantie vooral van strandjes, lekker koken en hiken, maar in zijn achterhoofd is hij alweer bezig met de transitie naar een volledige MarTech organisatie. En nu geniet hij - als hoofdsponsor - volop van de Olympische Spelen in Parijs.

In welk land vier je vakantie?

Ik ben eerst samen met mijn vrouw 4 dagen in de Provence geweest. Heel relaxed om op deze manier samen de vakantie te beginnen. Nu zijn we met het hele gezin in Begur (Noord Spanje) waar we een mooi huis hebben gehuurd met uitzicht op zee. Heerlijk!

Waarom dat land?

Ik hoorde veel goede verhalen over het noorden van de Costa Brava: mooie stranden, goed eten en gezellige dorpjes. Bovendien was dat goed te combineren met de Provence.

Wat ga je doen?

Relaxen. Dat wil zeggen: goede restaurants bezoeken, zelf lekker koken, kleine strandjes ontdekken, een stukje van de “Camino de Ronda” hiken en vooral genieten van ons huis en het gezin.

Wat zijn de plannen op marketinggebied voor najaar 2024 en 2025

Twee dingen schieten me te binnen:

  1. We zijn binnen Nederlandse Loterij gefocust om de rol van AI voor ons bedrijf te begrijpen, te omarmen en het verdienvermogen van AI te insourcen in plaats van dit verdienvermogen bij derden te laten. Komend najaar en 2025 gaat dit in de hoogste versnelling. Binnen marketing moet je dan denken aan bijvoorbeeld contentcreatie met AI tot tooling waarmee we de effectiviteit van onze uitingen kunnen voorspellen en optimaliseren;
  2. Verdere uitrol van de contentstrategie van Toto. Het verbod op ongerichte reclame voor TOTO heeft de transitie naar zogenaamde pull content versneld. We zijn al een paar jaar erg succesvol met onze eigen inhouse social agency en de short form content die daar gecreëerd wordt. Nu gaan we ook, in samenwerking met Team5PM, long form content delen op Youtube vanaf de start van het nieuwe voetbalseizoen.

Gaat er iets veranderen aan de marketingstrategie van het merk en waarom?

De afgelopen jaren zijn we de transitie ingezet naar een echte MarTech organisatie. Een datagedreven organisatie met een portfolio aan sterke merken. We hebben grote stappen gezet in de ontwikkeling en versnelling van onze digitale kanalen en in het personaliseren van uitingen op basis van eigen klantdata. Onze BI experts hebben zelfs een eigen Marketing Mix Modelling tool ontwikkeld, waar marketeers gebruik van kunnen maken. Maar die transitie naar een volledige MarTech organisatie is nog niet voltooid. Daar gaan we in 2024 en 2025 vol mee door.

Welk seizoen is het belangrijkst voor jouw merk en waarom?

Dat is heel eenvoudig: winter en dan specifiek de maand december. Voor Krasloten een belangrijke maand met de December Kalender. Voor Staatloterij is december de allerbelangrijkste maand met, naast de 10e van december, natuurlijk de Oudejaarstrekking.

Wat zijn de zomertrends voor jouw merk?

Sport, sport, sport! De hele zomer draait om sport bij Nederlandse Loterij. Natuurlijk eerst het EK waar we met Staatloterij als partner van de KNVB nauw bij betrokken zijn geweest. En je begrijpt dat het EK natuurlijk ook een cruciaal event is voor Toto Sport. En vanaf nu staan we allemaal volledig in het teken van de Olympische Spelen. Nederlandse Loterij is als trotse partner en hoofdsponsor van TeamNL groots aanwezig.

DRIES' ZOMERFAVORIETEN

Favoriete zomerdrankje?
Sangria of Aperol Spritz
Favoriete ijsje? Italiaans ijs, met name Hazelnoot en Pistache
Kamperen of hotel? Hotel
Favoriete barbecuegerecht? Entrecote van de grill
Boek of badminton? Boek
Favoriete vakantieland? Was Italië, begint Spanje te worden
Natuur of stad? 1 dagje stad en daarna de natuur in
Zwembad of strand? Strand. De zee heeft echt iets magisch!
Auto of vliegtuig? Auto
Fiets of boot? Geen van beide
Favoriete zomermerk Aperol
Zomer of winter? Zomer. Hoewel ik niet zonder wintersport zou kunnen.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken