Vattenfall stopt met 'Fossielvrij leven binnen één generatie'

Vattenfall stopt met 'Fossielvrij leven binnen één generatie'
  • Algemeen
  • 25 jul 2024 @ 11:28
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Na gesprekken met de Autoriteit Consument & Markt (ACM) stopt energieleverancier Vattenfall met het gebruik van de claim 'Fossielvrij leven binnen één generatie'. De ACM ziet deze duurzaamheidsclaim als mogelijk misleidend.

Volgens de ACM kan de consument uit alleen deze claim niet opmaken wat de concrete duurzaamheidsinspanningen van Vattenfall zijn en niet vergelijken met andere energieleveranciers. Edwin van Houten, directeur Consumenten van de ACM: ‘Het is goed als bedrijven ambitieuze doelen stellen op het gebied van verduurzaming. Op het moment dat zij hun ambities inzetten in hun communicatie met hun klanten moeten zij concreet en duidelijk zijn. Alleen zo kunnen consumenten de duurzaamheidsinspanningen van bedrijven op een goede manier betrekken in hun keuze.’

Vattenfall heeft een concreet plan heeft om zijn CO2-uitstoot te verminderen. Na gesprekken met de ACM heeft het bedrijf besloten te stoppen met de claim ‘Fossielvrij leven binnen één generatie’. Het bedrijf bezint zich op een manier waarop zij haar ambitie op het gebied van CO2-reductie op een goede manier onder de aandacht van zijn klanten kan brengen.

In mei van dit jaar sprak de ACM Eneco al aan op de duurzaamheidsclaim ‘Sneller Klimaatneutraal’. Eneco stopte toen ook met het gebruik van die claim.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken