Eugène Willemsen treedt toe tot RvB van PepsiCo
- B2b
- 14 jul 2015 @ 13:57
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - Personalia
- 14 jul 2015 @ 13:57
- Redactie B2B
Eugène Willemsen (47) is toegetreden tot de Raad van Bestuur van PepsiCo als executive vice president global categories & franchise management. Momenteel is Willemsen als president en CEO van de Pepsi-Lipton Tea Joint-Venture tussen PepsiCo en Unilever, verantwoordelijk voor de global tea business. In zijn nieuwe rol zal hij wereldwijd gaan toezien op alle categoriegroepen binnen PepsiCo: frisdranken, snacks en nutrition, de tea joint-venture, alsook verantwoordelijk worden voor PepsiCo’s wereldwijde franchise management.
Willemsen brengt 20 jaar ervaring bij PepsiCo met zich mee. Na studies aan Nyenrode Business Universiteit en de Vrije Universiteit Amsterdam begon hij in 1990 bij FrieslandCampina en vervolgens in 1995 bij PepsiCo in Nederland. Binnen PepsiCo was hij achtereenvolgens verantwoordelijk voor PepsiCo in België, Benelux, Noord-Europa, Zuidoost-Europa, commercieel verantwoordelijk voor PepsiCo Europa, en meest recent voor de Pepsi-Lipton Tea Joint-Venture.
Portfolio
PepsiCo had in 2014 een netto-omzet van meer dan 66 miljard dollar en heeft een complementair voedingsmiddelen- en drankenportfolio dat Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker en Tropicana omvat. Het productportfolio van PepsiCo biedt een breed scala aan voedingsmiddelen en dranken, waaronder 22 merken die elk een geschatte retailjaaromzet hebben van meer dan 1 miljard dollar. PepsiCo Nederland voert merken als 7UP, Doritos, Duyvis, Gatorade, Lay's, Mountain Dew, Pepsi, Quaker, Smiths en Snack a Jacks. In Nederland werken er zo’n 750 mensen op vier vestigingen, waaronder drie productielocaties.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- De marketingtransfers van week 45, 2024
- Dave van den Berg van VI: ‘Met een gerust gevoel het contact...
- onderzoek Invoering Ja sticker: minder folders koopgedrag...
- [onderzoek] DDMA: “Meer aandacht voor awareness-campagnes in...
- GLS breidt netwerk Parcel Points uit door samenwerking PostNL
- Na hoofdprijs GPCM wint Hema ook gouden Effie
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 46,... 15-11-2024
- Na hoofdprijs GPCM wint Hema ook... 15-11-2024
- Dave van den Berg van VI: ‘Met een... 11-11-2024
- De marketingtransfers van week 45,... 08-11-2024
- GLS breidt netwerk Parcel Points uit... 07-11-2024
- onderzoek Invoering Ja sticker:... 06-11-2024