Ditio gaat werken met social intranet Viadesk

  • B2b
  • 18 sep 2015 @ 09:19
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZakelijkInteractieCommunity

Ditio, specialist in Project Controls Management, gaat werken met het social intranet van Viadesk. De advies- en kennisorganisatie implementeert het social intranet om op een toegankelijke manier de medewerkers te voorzien van bedrijfsnieuws en andere relevante informatie. Viadesk maakt kennisdeling laagdrempelig, voor Ditio een argument om te kiezen voor het social intranet. Ditio is al ruim 15 jaar actief op de arbeidsbemiddelingsmarkt.

Via Ditio gaan professionals aan de slag bij opdrachtgevers met (tijdelijke) bezettings- of kennisproblemen. Het bedrijf is gespecialiseerd in turn-key projecten in industriële omgevingen. Begin 2015 ging het op zoek naar een tool om de interne communicatie te ondersteunen en te verbeteren. Na een consultatie in het eigen netwerk en het draaien van een succesvolle pilot, is gekozen voor het social intranet van Viadesk. Alle medewerkers krijgen toegang tot het nieuwe intranet.

Kennis als kapitaal
Franklin Djowirono is document control consultant bij Ditio en vertelt over de redenen om Viadesk te gebruiken: ‘Wij constateerden dat onze interne communicatie beter georganiseerd kon worden. In onze organisatie draait alles om professionals die aan het werk gaan bij verschillende klanten. Dit zorgt voor een complex geheel van belanghebbenden en informatiestromen. De interne communicatie is cruciaal om alle projecten in goede banen te leiden en een vinger aan de pols te houden bij opdrachtgevers en projectleiders. We willen dat iedereen in het bedrijf relevante gegevens makkelijk en snel kan benaderen en online met elkaar kan overleggen. Met hulp van het social intranet is het mogelijk om op een laagdrempelige manier al het bedrijfsnieuws en andere bedrijfsinformatie toegankelijk te maken voor iedereen.’

Social intranet
Mujibor de Graaf, directeur van Viadesk: ‘De samenwerking tussen Viadesk en Ditio laat zien wat een social intranet kan betekenen voor kennisintensieve organisaties. Bij Ditio is kennis hét kapitaal waar alles om draait, maar de waarde ervan wordt bepaald door de manier waarop ermee wordt omgegaan. Ik denk dat Ditio een grote stap kan zetten door zijn medewerkers kennis te laten delen op het social intranet.’

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken