Samenwerking GreenPeak en Sensara Smart Home-platform

  • B2b
  • 2 okt 2015 @ 10:00
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • Interactie

Sensara, werkzaam op het gebied van zelflerende monitoring technologie, start een strategische samenwerking met GreenPeak Technologies voor de ontwikkeling van een intelligent Smart Homeplatform. GreenPeak werkt op het gebied van RF technologie. Door hun kennis te combineren verwachten de firma’s hun positie op deze snel groeiende markt verder te kunnen versterken.

Sensara is gespecialiseerd in de ontwikkeling van een softwareplatform dat het ouderen mogelijk maakt langer thuis te blijven wonen. Deze intelligente ‘Senior Lifestyle Solution’ volgt ongemerkt en discreet hun dagelijkse bezigheden, leert hierdoor normaal en abnormaal gedrag herkennen en waarschuwt familieleden als er aanleiding tot zorg is. Ouderen kunnen hierdoor zorgeloos hun normale leven leiden, terwijl familieleden en mantelzorgers gerust zijn in de wetenschap dat zij bij ongewenste ontwikkelingen direct op de hoogte worden gebracht.

Groeitempo
Mede door de snelle vergrijzing in grote delen van Europa en Amerika groeit de markt voor deze ‘senior care’-technologie jaarlijks met circa 20 procent, laten de bedrijven weten. De markt voor bredere Smart Hometoepassingen kent hetzelfde hoge groeitempo. Hierbij wordt gerelateerde technologie ingezet om bewoners op een gebruiksvriendelijke manier controle te geven over onder meer beveiliging, energie- en watermanagement, entertainmentsystemen en andere in woningen verwerkte toepassingen. De omvang van deze markt zal volgens de organisaties in 2020 ongeveer 60 miljard dollar bedragen.

Bekend gedrag De koppeling tussen Sensara’s slimme softwareplatform en GreenPeak’s innovatieve RF technologie maakt het mogelijk de zelflerende technologie achter de ‘Senior Lifestyle Solution’ soepel uit te rollen naar de Smart Home-markt. Zo zou het bijvoorbeeld mogelijk kunnen worden veiligheids- of energiemanagement van woningen automatisch te managen op basis van bekend gedrag, en ongewenste ontwikkelingen in zeer vroeg stadium te signaleren. De partners zijn van plan eerste concrete toepassingen op dit gebied in januari 2016 bekend te maken.

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken