Nieuwe campagne G-Star door Herc the agency

  • Bureaus
  • 4 sep 2018 @ 15:40
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

Het nieuwe Amsterdamse reclamebureau Herc the agency creëerde de nieuwe wereldwijde campagne van G-Star - ‘een rauwe ode aan vrijheid’ - geregisseerd door muziekvideoregisseur Dexter Navy, onder meer bekend van zijn werk met Kanye West.

G-Star Raw heeft in samenwerking met het Amsterdamse start-up bureau Herc the agency en videoclipregisseur Dexter Navy een nieuwe wereldwijde campagne gemaakt voor de herfst/winter-collectie: ‘Uniform of the free’.

Rogier de Bruin en Emilio de Haan, creative directors en oprichters van Herc: ‘Het is een ode aan vrijheid, bekeken door de lens van de straatcultuur. De campagne is een dag uit het leven van de “Kings and Queens van de straat” - een reeks sterke, autonome individuen. Ondersteund door een zelfgeschreven spoken word, op een nieuw te releasen track van het elektronische duo The Blaze.’

In de campagne figureren urban cowboys, hiphopballerina's, vrouwelijke dirtbikeriders en urban climbers. ‘Zij verleggen hun grenzen en vieren de vrijheid om te leven op hun eigen manier.’ Voor het eerst een wereldwijde campagne voor G-Star met alleen maar echte mensen en geen modellen of beroemdheden, gevonden door middel van streetcasting in de VS en een zoektocht op YouTube en Instagram.






De campagne dient niet alleen om de nieuwe herfst/wintercollectie van G-Star te presenteren, maar ook om de nieuwe merkregel te introduceren: Uniform for the Free. ‘De regel verwijst naar de ontstaansgeschiedenis van denim als een werkuniform en is een eerbetoon aan de vrijgevochten geesten waar denim altijd een aantrekkingskracht tot heeft gehad.’

Stills uit de commercial:









De campagne omvat, naast de film, print, online, social media en billboards in alle grote steden te wereld, zoals New York, Los Angeles, Londen, Johannesburg en Tokio.


Credits

Client: G-Star RAW

Creative agency: HERC

Regisseur: Dexter Navy

Director of Photography: Khalid Mohtaseb

Fotograaf: Dexter Navy

Productiehuis: Division Paris

Post productie: Mathematic

Line productie: Strange Love

Print productie: CLM

Edit: Modern Post & Kapsalon

Muziek: The Blaze

Tekst: Rapsody & HERC the agency

Music supervisie: Pitch & Sync London

Geluid: Wave Studios

 

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken