Actie 'Ik heet Peter' gevolgd door 'Ik heet Petra'

Actie 'Ik heet Peter' gevolgd door 'Ik heet Petra'
  • Bureaus
  • 24 jan 2022 @ 11:47
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CreatiePersonalia

Verander je naam deze week tot en met 28 januari 2022 ook in Peter op Linkedin en deel het uitleggend bericht op je tijdlijn, roept Womeninc vrouwelijke vakgenoten op. Intussen zijn honderden profielen aangepast en haken nu zelfs de mannen ('Petra') aan.

Het bijbehorend bericht van Womeninc. luidt:
'Ik heet deze week Peter om aandacht te vragen voor het volgende: er zijn in Nederland meer CEO’s die Peter heten dan CEO’s die vrouw zijn. Zo’n gebrek aan diversiteit in de top zou niet moeten bestaan. Zo zijn o.a. vrouwen sterk ondervertegenwoordigd in besluitvormende posities, terwijl bewezen is dat diversiteit in de top winst oplevert. Dit moet anders! Daarom roep ik alle vrouwen binnen mijn netwerk op om zich hierover uit te spreken. Verander je voornaam deze week op LinkedIn naar Peter en deel deze post. Meer info over deze campagne van Women Inc. en BrandedU lees je via www.mijnnaamispeter.nl'

'Bluf dat je meedoet'
Intussen sluiten ook de mannen zich aan bij de Peter-actie via de socials. Zo lezen we op Linkedin van ene 'Petra Alexander' (co-founder Buutvrij for Life) : 'Ik noem me Petra omdat er meer CEO’s Peter heten dan er vrouwelijke CEO’s zijn. Ben jij een man en ergens de baas van? Bluf dat je meedoet.'

Meer info: www.mijnnaamispeter.nl


Ik-heet-Petra.jfif

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken