Picnic communiceert met stop-motionfilm

Picnic communiceert met stop-motionfilm
  • Bureaus
  • 1 mrt 2024 @ 08:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingWinkelen

Het iconische Picnic-wagentje speelt de hoofdrol in de stop-motionfilm van Holy Motion die vrijdagavond 1 maart in première gaat op tv. De commercial is tot en met juli 2024 te zien bij zowel publieke als commerciële zenders.

Het elektrische bezorgwagentje van Picnic belandt in deze nieuwe commercial in een enorm distributiecentrum. Vrijdagavond 1 maart 2024 gaat de stop-motionfilm in première op de landelijke televisie.

De Arnhemse animatiestudio is een specialist in de onderscheidende filmtechniek stop-motion. In 2022 won de filmstudio drie Gouden Kalveren voor de film Knor. Regisseur Mascha Halberstadt maakte inmiddels meerdere commercials voor de online supermarkt waarin het iconische elektrische bezorgwagentje telkens de hoofdrol kreeg.

Distributiecentrum nagebouwd
De nieuwste commercial in de reeks was volgens producent Marleen Slot van Holy Motion extra tijdrovend. 'We hebben een distributiecentrum nagebouwd en moesten daardoor werken met verschillende schaalgroottes', licht Slot toe. 'Dat was nodig om diepte te creëren. Het leverde extra werk op, waardoor we circa vier maanden zoet waren. Op het resultaat zijn we enorm trots. Dit had niet gekund als we niet de vrije hand hadden gekregen van Picnic.'

In de commercial daalt het Picnic-wagentje af in een distributiecentrum waarmee de nadruk wordt gelegd op het grote assortiment van de websuper, aldus Picnics medeoprichter Michiel Muller. 'We staan bekend als de supermarkt op wielen. In de reclame spelen we met dat beeld door er ‘een enorme online supermarkt’ van te maken. Een leuke kwinkslag, aangezien onze kleine wagentjes een enorm assortiment vervoeren.' Over 2023 steeg het productassortiment van de online supermarkt dankzij de toevoeging van het eigen merk met 30 procent.
(PvWK)

Over Picnic
'Voor de lancering eind 2015 heeft Picnic drie jaar lang in stilte met een team van 30 specialisten gewerkt aan het thuisbezorgen van boodschappen zonder onnodige tussenschakels. De klant kiest welke rit het beste uitkomt en weet via de Picnic boodschappenradar tot op de minuut precies hoe laat de bezorging zal plaatsvinden. De kosten van deze nieuwe manier van distributie zijn zo laag, dat de bezorging gratis is en de boodschappen de laagste prijs hebben. In 2018 startte Picnic ook in Duitsland en in 2021 in Frankrijk. Picnic is een initiatief van ondernemers Joris Beckers, Frederik Nieuwenhuys, Michiel Muller en Daniel Gebler.'

(bron: Picnic)

 



Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken