Als je contentmarketing niet succesvol is...

  • Content
  • 7 mrt 2014 @ 14:27
  • Link
  • Platform Content
    Platform Content

    branche-organisatie in content marketing
    Plaform Content
  • Accountability

Er zijn ongetwijfeld veel redenen te bedenken waarom contentmarketing niet effectief zou zijn. Maar volgens Bruce McDuffee van The Content Marketing Institute ligt de belangrijkste reden van ineffectieve contentmarketing bij jezelf!

Hij schrijft: “The mistake? The only topic your content talks about is you — your company, your products, or your services.”

Natuurlijk weet hij ook wel dat je soms content moet aanbieden die over je bedrijf, merk of producten gaat. Zo heb je productspecifieke content nodig voor de prospects die in de laatste 30% van het koopproces zitten, of in het onderste deel van de funnel. Productspecificaties, case studies, testimonials et cetera spelen in de laatste fase van het beslissingsproces een belangrijke rol. De meeste organisaties hebben zijn voldoende voorzien van dit type content en zetten dat ook op de juiste manier in.

Maar het inzetten van product- of merkspecifieke content is wat Bruce betreft old-school marketing en ook geen effectieve manier om vraag en groei te realiseren. Waarom? Omdat promotionele content gaat om jouw bedrijf, jouw merk, jouw producten en dat is alleen voor jezelf van belang. Je doelgroep zit hier niet op te wachten; vooral niet in de eerste 70% van het aankoopproces.

Dus, zoals Bruce schrijft: “If your top-funnel content includes a lot of first-person pronouns, like “we,” “ours,” “us,” “I,” and “me,” chances are very high that you are making this mistake. On the flip-side, if your content marketing is not effective, chances are the majority of your content talks about your products, services, or the firm.” 

Dit artikel is eerder verschenen op platformcontent.nl, de website van de branchevereniging voor contentmarketingbureaus.

Platform Content

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken