Mastercard lanceert muziekalbum
- Content
- 27 jun 2022 @ 09:08
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Branding
- 27 jun 2022 @ 09:08
- Nanny Kuilboer
Als volgende stap in de sonic branding van het merk, lanceert Mastercard een muziekalbum. Dit kondigde de creditcardmaatschappij tijdens Cannes Lions aan.
De naam van het album is - hoe kan het anders - Priceless en is een onderdeel van Mastercard’s strategie om zichtbaar te blijven in een wereld waarin spraak en audio steeds belangrijker worden. Het album bevat 10 nummers van 10 artiesten en in elk nummer is de herkenbare melodie van het Mastercard-merkgeluid verwerkt. Het album zal eerst beschikbaar zijn op Spotify en vervolgens op andere streamingplatforms.
Opkomende artiesten
Voor het album werkte Mastercard samen met Beatclub, het muziekcreatorplatform van producer Timbaland, om opkomende artiesten van over de hele wereld te promoten. Elke artiest kreeg de opdracht om de Mastercard-melodie te verwerken in een nummer en zo te laten zien hoe sonic branding op een innovatieve manier gebruikt kan worden. Het volledige album bevat tracks van artiesten zoals Michael Rice (Verenigd Koninkrijk), Shiraz (Libanon), Good Harvest (Zweden), Alma Lake (Colombia/USA), Raees (Algerije), Tejas (India), Nadine Randle (Verenigd Koninkrijk/Zweden), Tania (Australië), Elle B. (USA) en Amaya (Slovenië).
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Hema Merk van het Jaar tijdens uitreiking Grand Prix Content...
- Milieuorganisaties lanceren “Op vakantie? Denk dichtbij”
- Opblaasbare bioscoop Cinekid maakt rondreis door Nederland
- 'Brabant herinnert' staat stil bij 80 jaar vrijheid en...
- Campagne BrightPensioen wijst consumenten op invloed...
- [column] De groten kunnen nog veel leren van de kleintjes
Laatste Nieuws
- 'Brabant herinnert' staat stil bij... 14-11-2024
- Opblaasbare bioscoop Cinekid maakt... 14-11-2024
- Hema Merk van het Jaar tijdens... 12-11-2024
- Campagne BrightPensioen wijst... 12-11-2024
- Milieuorganisaties lanceren “Op... 08-11-2024
- Verlanglijstje speelt hoofdrol in... 01-11-2024