Campina prolongeert Open Boerderijdagen op 30 mei en 9 juni‏

  • Food-en-retail
  • 21 mei 2014 @ 12:06
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Activatie

Op vrijdag 30 mei (dag na Hemelvaart) en op maandag 9 juni (Tweede Pinksterdag) vinden de landelijke Campina Open Boerderijdagen voor de negende keer plaats. FrieslandCampina melkveehouders verspreid over het hele land, stellen hun boerderij open voor een kijkje achter de schermen. Nederlandse gezinnen krijgen zo de kans om te ‘proeven’ van het echte boerenleven, en om met eigen ogen te zien waar melk precies vandaan komt.

Op de boerderijen worden veel activiteiten georganiseerd voor stoere jongens en meiden, belooft Campina, 'zoals een boerenstormbaan, ‘vla voetbal’ en ze kunnen speuren en ravotten in de wei. De deelnemende melkveehouders openen hun deuren op beide dagen tussen 10.00 uur en 16.00 uur.'

Open Boerderijdagen 'leuk en leerzaam'
Tijdens de Campina Open Boerderijdagen laten melkveehouders zien wat goede zorg voor hun koeien inhoudt en waarom dit zo belangrijk is. Melkveehouder Cees Hogenhout: 'We zijn trots op onze familie boerderij en vinden het belangrijk dat mensen - en met name kinderen - weten waar hun melk vandaan komt. We kijken er elk jaar weer naar uit om samen met andere deelnemende boeren ons vakmanschap te delen en gezinnen een leuk en leerzaam dagje uit te bezorgen.' Volgens Vanessa Visser, Portfolio Director melk/karnemelk bij FrieslandCampina, is het succes ook elk jaar terug te zien in de bezoekersaantallen en de enthousiaste reacties. 'Zo kwamen er vorig jaar maar liefst 70.000 mensen naar de Open Boerderijdagen.' 

Stoere kids boer voor één dag
Om het boerenleven van dichtbij te ervaren, heeft Campina ook een winactie op Facebook georganiseerd, waarbij kinderen de kans van hun leven krijgen: voor één dag mogen zij zelf boer zijn op de boerderij van de familie Hogenhout in Ouderkerk a/d Amstel. Het inspecteren van de koeien in de wei, het voeren van dieren en het klaarmaken van de melkkamer voor de volgende dag zijn activiteiten die daar bij komen kijken. Uiteraard worden ze eerst ingewerkt door melkveehouder Hogenhout zelf, aldus het zuivelbedrijf. Kijk voor alle deelnemende boerderijen hier. (PvWK) 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken