FonQ legt focus op Belgische markt
- Food-en-retail
- 15 nov 2017 @ 12:06
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - WinkelenMarketing
- 15 nov 2017 @ 12:06
- Redactie Food en Retail
Webwarenhuis FonQ investeert in het veroveren van een grotere marktpositie op de Belgische markt. Lokale focus en sterke merkpositionering zijn hierbij leidend. Net als in Nederland zal FonQ.be zich richten op de domeinen wonen, koken en lifestyle. Wegens de aanhoudende groei in Nederland en de verwachte groei in België is er een nieuw hoofdkantoor met warehouse in ontwikkeling, meldt het merk.
Emotional commerce
De groei van de Belgische webshop – die eind 2011 werd gelanceerd – is het komende jaar een belangrijk speerpunt voor FonQ. 'Belgen kopen meer en meer online; dit is hét moment om ook in België onze marktpositie in de domeinen wonen, koken en lifestyle te vergroten. Voor FonQ.be staat eveneens onze emotional commerce strategie centraal, waarbij we focussen op de mooie merken en investeren in een inspirerend platform. Ook voor de Belgische markt is dit ons onderscheidend vermogen ten opzichte van de concurrentie. We vinden het belangrijk om het merk FonQ in Vlaanderen meteen scherp neer te zetten', licht Joost Wels, ceo van FonQ, toe.
Lokale focus
Het stimuleren van de groei van FonQ.be omvat een gefaseerde aanpak. De eerste fase bestaat voornamelijk uit de overgang naar een nieuw technisch platform, het verkennen van de Belgische markt en het uitrollen van een lokaal team. Het webwarenhuis kiest voor een local-for-local strategie en heeft daarom vorige week een lokale vestiging in de omgeving van Antwerpen geopend. Het logistieke proces blijft plaatsvinden vanuit het Nederlandse hoofdkantoor in Utrecht.
'Vertrouwen is voor de Belgische consument erg belangrijk. We willen hierop maximaal inspelen door middel van een lokale vestiging met een Vlaamse klantenservice. Daarnaast verwachten we op deze manier de Belgische klant snel beter te leren kennen en effectief in te haken op merk- en productvoorkeuren', aldus Wels. Voor de uitbreiding van het Belgische team zijn op dit moment diverse vacatures, zoals een online campagne marketeer en klantenservice medewerker.
Nieuw pand in Nederland
Wegens de aanhoudende groei in Nederland en de verwachte groei in België zal FonQ eind 2018 een nieuw pand betrekken van ruim 22.000 vierkante meter. Het pand wordt speciaal voor FonQ ontwikkeld en zal net als het huidige hoofdkantoor deel uitmaken van het bedrijventerrein Lage Weide in Utrecht. Het pand komt naast het distributiecentrum van Hema te liggen, het laatste stuk beschikbare grond op Lage Weide. Naar verwachting wordt eind 2018 eerst het warehouse in gebruik genomen en zal in 2019 het kantoor de nieuwe locatie betrekken. (PvWK)
Nieuw pand FonQ 2018
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- merk
- scherp
- koken
- emotional commerce strategie
- Joost Wels
- inspirerend platform. Ook voor de Belgische markt
- Vlaanderen
- ceo
- marktpositie
- wonen
- Voor FonQ.be
- FonQ
- domein
- concurrentie
- lifestyle
- België
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuw foodmerk Jumbo's in Nederland en België van start
- Kerst 2024: John Lewis maakt reputatie waar
- Huidverzorgingsmerk The Ordinary start anti-Black...
- Column Lego: steen voor steen een succesvolle innovator
- Nieuw onderzoek toont groeiende populariteit van afhaalpunten...
- Hornbach voor zevende maal op zoek naar beste klusser van...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Kerst 2024: John Lewis maakt... 12-11-2024
- Albert Heijn lanceert Mijn AH... 11-11-2024
- Nieuw kennisplatform voor non-food... 11-11-2024
- Oot Granola in zee met Yvette van... 08-11-2024
- Kruidvat voor tweede keer ABN Amro... 08-11-2024
- Taste of Horecava biedt ruimte... 08-11-2024