AH en Hema starten samen pilotwinkels

  • Food-en-retail
  • 12 feb 2019 @ 13:45
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • DialoogWinkelen

De Hema ziet zichzelf niet langer meer als concurrent van Albert Heijn of Action. Sterker nog: AH en Hema zullen dit jaar twee pilotwinkels openen met zowel AH- als Hema-aanbod.

De opmerking over de concurrentie kwam van Hema-baas Tjeerd Jegen. ‘We hebben geprobeerd een aantal minisupermarkten te openen, maar dat is niet de toekomst. Je wint het toch niet van Albert Heijn en Jumbo’, liet Jegen dit weekend optekenen, meldt het ANP. Daar komt vandaag het nieuws overheen dat de twee retailreuzen AH en Hema samen winkels gaan openen in 2019. In twee zogeheten pilotwinkels van Hema komt volgens dit plan een AH met een volledig assortiment verse en houdbare producten, meldt zojuist De Telegraaf. 'De bedrijven hopen daarmee klanten binnen te halen en vast te houden. De winkels komen in twee grote steden, aldus het concern, waar precies wordt nog onderzocht. Ook de exacte invulling werken de twee winkelbedrijven uit.'

Vorig jaar nam Marcel Boekhoorn de Hema-keten over. Begin dit jaar kreeg AH Nederland een nieuw management.
(PvWK)

foto tom pouce-vlaai: Wiki Media commons




Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken