Hema kiest voor duurzame koers

  • Food-en-retail
  • 22 feb 2019 @ 09:35
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • WinkelenRetailActiesMVO

Hema gaat zijn plastic wegwerpproducten voor eenmalig gebruik vervangen. Dit jaar start het warenhuis met het omzetten van plastic wattenstaafjes, rietjes en confetti.

Hema heeft de ambitie om duurzamere materialen te gebruiken en zodoende te voorkomen dat plastic als zwerfvuil in het milieu terechtkomt. De winkelketen neemt hiermee zijn verantwoordelijkheid om een positieve bijdrage te leveren aan een betere wereld.

Eva Ronhaar, head of sustainability bij Hema, laat weten: 'Onze verantwoordelijkheid gaat verder dan alleen de plastic wegwerpproducten. We pakken het thema plastic in z'n totaal op, in alle producten en verpakkingen die we verkopen. Dat betekent dat we het onnodig gebruik van plastic uitfaseren, waar mogelijk gerecycled plastic gebruiken en de consument stimuleren tot hergebruik.'

Eigen beker

Vanaf dit najaar zal Hema alleen nog papieren en metalen rietjes verkopen. De kartonnen wattenstaafjes zijn nu al beschikbaar in enkele winkels. Ook stimuleert Hema klanten om een eigen beker mee te nemen bij aanschaf van een warme drank in de take away's. Klanten met een eigen beker krijgen 25 procent korting.

Ga voor meer informatie naar duurzaamheid.hema.nl

Lucas Boon

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken