Allard Pierson prolongeert Foodie Festival
- Food-en-retail
- 23 okt 2019 @ 08:36
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodEducatie
- 23 okt 2019 @ 08:36
- Peter van Woensel Kooy
In het Allard Pierson museum aan het Rokin worden de collecties van de Universiteit van Amsterdam gedeeld. Binnenkort organiseert het museum het Amsterdam Symposium on the History of Food met aansluitend Foodie Festival.
'Op het Foodie Festival hoor je alles over de laatste ontwikkelingen in de wereld van kookboeken, en maak je kennis met het heden en verleden van onze eetcultuur. Niemand minder dan Claudia Roden, de grande dame onder de kookboekenschrijvers, is er dit jaar bij. Haar boek De Joodse keuken komt dit najaar opnieuw uit, en ze vertelt op het Foodie Festival over de Joodse eetcultuur van Amsterdam', stelt het Allard Pierson uitnodigend over het festival dat op 16 november 2019 opnieuw plaatsvindt. Maar met een compleet nieuwe programmering. Foodmarketeers en andere belangstellenden kunnen hier hun vakkennis en historische kennis uitbreiden en aanscherpen op een leuke manier, daarnaast valt ook veel te proeven en zijn er masterclasses waarmee u uw collega straks moeiteloos aftroeft.
Foodbloggers voor het voetlicht
Over de eetcultuur van nu vertelt foodblogger van het jaar Mooncake (Jonneke de Zeeuw), zij kent alle adresjes in Nederland en ver daarbuiten. Danny Jansen van 24Kitchen heeft een kleine tentoonstelling gemaakt met de rijke collectie historische kookboeken van het Allard Pierson en geeft rondleidingen. Je kunt ook aansluiten bij de rondleiding die Cees Holtkamp geeft in Patisserie Holtkamp, die dit jaar 50 jaar bestaat! Daarnaast zijn er natuurlijk ook proeverijen en kun je je boekenkast weer aanvullen met kookboeken uit de Pop-up Kookboekhandel. En nog veel meer!
Interviewsessies
Jonah Freud houdt verschillende interviewsessies met allerlei verschillende thema’s: bakken, Indonesisch, Surinaams, Marokkaans en Syrisch. Samen met Alain Caron interviewt ze Alain Passard, de winnaar van de Johannes van Damprijs. Passard is eigenaar van het legendarische Parijse restaurant L’Arpège, en werd bij het grote publiek bekend door de Netflix serie Chef’s Table. Klik hier voor meer info en voor kaarten. De Noord Zuid lijn stopt comfortabel voor de deur.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Holtkamp
- Netflix
- kennis
- De L'Europe
- food
- museum
- Freud
- Allard Pierson
- eetcultuur
- masterclass
- Rokin
- marketing
- Mooncake
- Claudia Roden
- Amsterdam
- expo
- Johannes van Dam
- Universiteit van Amsterdam
- collecties
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Intertoys overgenomen door ToyChamp
- Nieuw foodmerk Jumbo's in Nederland en België van start
- Jelle Mul (Patagonia): Marketing is uiteindelijk toch het...
- Column Lego: steen voor steen een succesvolle innovator
- Huidverzorgingsmerk The Ordinary start anti-Black...
- Kerst 2024: Intratuin is er zoals altijd vroeg bij
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Nieuwe stek Just Eat Takeaway en... 07-11-2024
- Nieuw winkelconcept Bever wil retail... 07-11-2024
- Amal Kamar van Greetz: 'Marketing... 07-11-2024
- Kerst 2024: Intratuin is er zoals... 06-11-2024
- Bijenkorf en Adyen innoveren met... 06-11-2024
- David Beckham merkambassadeur... 06-11-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing