Grolsch helpt de horeca en start live sessies

  • Food-en-retail
  • 14 apr 2020 @ 15:19
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMVOMarketing

Als partner van #helpdehoreca doet ook bierbrouwer Grolsch op diverse manieren een duit in de zak, zoals met de verkoop van een speciaal Oranje Blik waarmee consumenten door social media-activatie waardebonnen kunnen winnen.

Deze bonnen zijn 'straks' weer bij de horeca te besteden.

Ook het verwerken van opgehaald bier tot veevoer en het organiseren van speciale Grolsch #helpdehoreca Live Sessies in lege horecazaken, waarbij kijkers worden aangespoord te doneren aan #helpdehoreca, behoren tot het hulppakket. In totaal hoopt Grolsch hiermee zelf ruim € 200.000,- te kunnen doneren aan het horeca-initiatief.

Melanie Koning, marketing manager Grolsch bij Koninklijke Grolsch: 'Voor de horeca in Nederland komt de huidige situatie hard aan. Wij vinden het belangrijk om de horeca, normaliter onze klanten, te steunen in deze moeilijke tijden in de hoop dat als deze periode voorbij is, ze hun deuren weer gewoon kunnen openen.'

Als partner van #helpdehoreca steunt Grolsch de horeca momenteel met diverse initiatieven:

- Voor Koningsdag heeft Grolsch speciale Oranje Blikken met het Wilhelmus erop ontwikkeld. Nu deze dag door de huidige omstandigheden niet doorgaat, maar de blikken wel al op voorraad zijn, heeft Grolsch besloten deze in te zetten als extra steun voor #helpdehoreca. De Oranje Blikken zijn vanaf nu te koop in alle supermarkten door het hele land als tijdelijke vervanging van de vertrouwde Grolsch-groene blikken. - Consumenten worden opgeroepen om een foto te maken van dit blik en deze te delen op social media met #helpdehoreca en @grolsch_nl om zo kans te maken op een #helpdehoreca-waardebon ter waarde van € 25,-. Grolsch stelt 1.000 waardebonnen beschikbaar;
- Vanaf eind april 2020 ontvangen consumenten bij aankoop van een krat Grolsch € 5,- korting op een waardebon van #helpdehoreca die straks te besteden is in horecazaken die Grolsch schenken. In totaal stelt Grolsch 40.000 waardebonnen beschikbaar;
- Vanaf a.s. woensdag 15 april 2020 organiseert Grolsch de Grolsch #helpdehoreca Live Sessies. Dit zijn concerten in lege horecazaken van vijf Nederlandse artiesten; Nielson, Miss Montreal, Akwasi, Rob Dekay en Diggy Dex. Deze concerten zijn een ode aan de horeca en worden gelivestreamd via het Instagram-kanaal van Grolsch. Kijkers worden aangespoord om #helpdehoreca te steunen. Nielson trapt woensdag 15 april om 20.30 af vanuit Het Magazijn in Dordrecht. De volgende Grolsch #helpdehoreca Live Sessies worden aangekondigd via de kanalen van Grolsch. Grolsch drukt iedereen op het hart niet naar de horecazaak te komen, maar zich aan de huidige regels van het RIVM te houden en dus het concert vanuit huis via de livestream te volgen;
- De maatregelen die de bierbrouwer voor de horeca heeft genomen focussen zich op het verschaffen van liquiditeit en de kwaliteit van het bier. In het eerste geval gaat het om het uitstellen van betalingen, zoals huur, rente en aflossingstermijnen. In het tweede geval gaat het om het omruilen van bier in fusten en tanks waarvan op 28 april de kwaliteit niet gegarandeerd kan worden.
- Wanneer hun afnemers weer open mogen, krijgen ze hier vers bier van Grolsch voor terug. Alle horecaklanten worden op de hoogte gehouden van de genomen maatregelen en eventuele ontwikkeling daarvan en er wordt gezocht naar passende oplossingen voor hun specifieke situatie;

Het bier in fusten en tanks waarvan op 28 april 2020 de kwaliteit niet gegarandeerd kan worden wordt door Grolsch opgehaald en vervolgens verwerkt tot veevoer, aldus de brouwerij.
(PvWK)






Over Grolsch
'Koninklijke Grolsch N.V. is een onderneming met een historie die teruggaat tot het jaar 1615. Grolsch behoort daarmee tot één van de oudste en meest succesvolle brouwerijen van Nederland en is actief op zowel de Nederlandse- als een groot aantal internationale drankenmarkten. Koninklijke Grolsch biedt een brede portfolio van merken en bierstijlen, zoals Grolsch Premium Pilsner, Grolsch 0.0%, de Grolsch speciaalbieren, Grolsch Radler, De Klok, Kornuit, Peroni, Meantime, Asahi Super Dry en Grimbergen. Sinds 2004 is Grolsch gevestigd in een moderne brouwerij in Enschede en sinds 11 oktober 2016 is Koninklijke Grolsch een dochteronderneming van Asahi Group Holdings.'

(bron: Grolsch)

Over Asahi 
'Asahi Group Holdings is een internationaal opererende Japanse onderneming met een portfolio bestaande uit bier, sterke dranken, frisdranken en voeding. Asahi streeft ernaar nieuwe waarden te creëren om indrukwekkende momenten te delen met mensen over de hele wereld. Asahi (‘rijzende zon’) is in 1889 gestart als Osaka Beer Brewing Company door Komakichi Torii, met het doel om een origineel Japans bier te brouwen. In 1987 werd Asahi Super Dry geïntroduceerd, hetgeen de groei van Asahi in zowel Japan als op de internationale markten enorm heeft versterkt. Asahi is marktleider in Japan, heeft een sterke positie op vele internationale markten en is actief in het uitbouwen van deze internationale positie. Meer informatie lees je hier. '  

(bron: Asahi)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken