Hema speelt in op groeiende online vraag met verbeterde app

  • Food-en-retail
  • 22 apr 2020 @ 08:34
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodAppsMarketing

Hema introduceert versneld een nieuwe release van de Hema app. Zo speelt Hema in op de toename van het online bestellen nu een deel van de klanten niet naar de winkel kan of wil.

Om aan de toenemende vraag te voldoen heeft Hema een aantal maatregelen genomen zoals het openen van een extra e-dc en 20 orderpicklocaties in de grote vestigingen verspreid over Nederland. Winkels blijven open en spelen nog steeds een belangrijke rol in het dagelijks leven van veel klanten. Met de nieuwe release van de app speelt Hema beter in op de het 24/7 beschikbaar zijn voor klanten. Doordat de app stabieler is en door de nieuwe look overzichtelijker, kunnen klanten makkelijker zoeken op winkels en vouchers activeren. Hema zet hiermee een belangrijke stap in de verdere ontwikkeling van de online activiteiten van de winkelketen.

Raph Schröder, hoofd e-commerce: 'Wij zijn blij dat we juist nu extra veel mensen gebruik maken van onze app, de vernieuwde versie versneld kunnen invoeren. We hebben de feedback van de gebruikers verwerkt om de app te verbeteren. De verbetering zit met name in de stabiliteit van de app. De klant blijft beter ingelogd en kan makkelijker winkels zoeken en vinden. Als je wilt kijken welke vouchers je hebt of in de winkel staat en je voucher wilt activeren, dan gaat dat nu makkelijker doordat de app overzichtelijker is.'

De Hema app
Bij de introductie van meer Hema, het loyaliteitsprogramma van Hema in 2016, werd de app ingezet met als doel: altijd de digitale klantenpas op zak. Als gevolg van het succes van zowel het meer Hema programma alsmede e-commerce als geheel, hebben de Hema digital en e-commerceteams de handen ineen geslagen om een nieuwe app in de markt te zetten die zich focust op de Hema product fans die graag online winkelen via een mobiele app, Met de release van 14 april zet Hema een app in de markt die nagenoeg dezelfde functionaliteiten bevat als de oude app, maar met een fris nieuw design en een nieuwe code base waardoor de app veel prettiger en stabieler is voor de gebruiker. 

De technische kant
Door een zogenaamde BFF (Back-end For Front-end) toe te voegen, hoeven de apps (versie voor Android en iOS) niet meer individueel de logica bepalen, maar gebeurt dit centraal via deze BFF. Naast meer uniformiteit zorgt dat ook voor een stabielere basis en apps die makkelijker te onderhouden zijn. 'Deze nieuwe basis gaat ervoor zorgen dat na de release van deze eerste versie verder gebouwd kan worden aan andere functionaliteiten die bijdragen aan de groeiende vraag van onze klanten. Het uiteindelijke doel is apps te realiseren die de mobiele Hema klant de kans geeft om snel en makkelijk te kunnen shoppen', aldus het geliefde warenhuis.

Beide apps zijn volledig native ontwikkeld en zijn verkrijgbaar in de Appstore en Google Play. 
(PvWK, rookworstbeeld: Hema)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken