La Vie haakt gevat in op reclameverbod Haarlem

  • Food-en-retail
  • 14 sep 2022 @ 07:58
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CreatieMarketing

Op 5 september 2022 verbood Haarlem als eerste stad ter wereld om milieuredenen vleesreclame. Een week later is La Vie het eerste plantaardige vleesmerk dat reclame maakte in Haarlem.

We lazen het al op MarketingTribune: Haarlem blokkeert buitenreclame vlees.

'Ja, de campagne is een beetje een plaagstoot. Maar met een goede reden: we zijn ervan overtuigd dat plantaardig spek de toekomst heeft', licht Jur Baart van het verantwoordelijk communicatiebureau Fitzroy toe, 'Waarom de toekomst? Omdat het een perfect antwoord is op alle spanningen die gepaard gaan met de consumptie van varkensspek. Het merk smaakt net zo lekker als varkensspek en we verzinnen dit niet, het Technisens Instituut heeft de smaak in juni 2022 getest. Het product ziet er net zo uit als varkensspek, maar het bevat geen varkensvlees, waardoor we die schatjes kunnen redden waar we zoveel van houden. En iedereen kan aan dezelfde tafel zitten, "van Haarlem tot Harlem". Het productieproces verbruikt minder water en land. La Vie stoot minder CO2 uit. Kortom, wij vinden dat dit merk echt in Haarlem thuishoort.'

Hierboven en hieronder enkele uitingen voor La Vie in de abri's van JC Decaux te Haarlem. Waarvan er eentje strategisch naast een restaurant staat dat volgens de Gemeenteraad juist niet meer via buitenreclame mag communiceren. De uit Parijs afkomstige plantbased gamechanger zal volgens de posters 'binnenkort in een supermarkt in de buurt' opduiken. Lees hier verder over La Vie.
(PvWK)


Opdrachtgever: La Vie
Bureau: Fitzroy
Media: JC Decaux









Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken