Marie-Stella-Maris beoogt duurzame revolutie met Refill concept

Marie-Stella-Maris beoogt duurzame revolutie met Refill concept
  • Food-en-retail
  • 24 jan 2024 @ 08:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CommunicatieWinkelenPackaging design

Marie-Stella-Maris, een toonaangevend Nederlandse sociaal impact merk, zegt zich in 2024 volop te blijven inzetten voor duurzaamheid met een grotere focus op het stimuleren van het refillen. Nieuwe toepassingen worden gelanceerd.

Naast dat het merk haar sociale impact (toegang tot schoon drinkwater) wil vergroten, wil Marie-Stella-Maris haar impact op het milieu minimaliseren, zo meldt het merk. 'Ons lifestyle merk richt zich al jarenlang op de ontwikkeling van kwalitatieve verpakkingen met tijdloos design die lang meegaan en die je eindeloos kunt navullen. Met navullen bespaar je afval, beperk je CO2 uitstoot en dus je impact op het milieu.'

Met indrukwekkende resultaten in het afgelopen jaar heeft Marie-Stella-Maris naar eigen zeggen haar toewijding aan duurzaamheid verder versterkt. Het merk roept iedereen aan het begin van het jaar op om nog bewuster om te gaan met afval en de focus te leggen op het refillen van producten. 'Gooi je zeepfles dus niet weg, maar kom navullen.'

Indrukwekkende stijging in refill gebruik
'In een wereld waar de schoonheidsindustrie significant bijdraagt aan de wereldwijde plastic afvalcrisis, ontstaat een revolutie: de overgang naar navulbare en herbruikbare verpakkingen. Opvallend zijn de cijfers van Marie-Stella-Maris van afgelopen jaar, waarbij het aantal verkochte refill producten – zoals de bekende geurstokjes en handzeep - een stijging van 38% laat zien ten opzichte van het voorgaande jaar. Daarnaast heeft het gebruik van de Refill Bar in de Marie-Stella-Maris winkels een spectaculaire stijging van 252% doorgemaakt. Deze toename weerspiegelt niet alleen een groeiende bewustwording van duurzaamheid onder de Marie-Stella-Maris klanten, maar ook een tastbaar engagement om actief deel te nemen aan de gezamenlijke inspanningen voor een groenere en meer milieuvriendelijke toekomst.'

Josha Jansen, Marketing & Impact Director Marie-Stella-Maris, voegt toe: 'Wij zijn super trots op de behaalde resultaten in 2023 en het succes van ons refill concept. Deze milieuvriendelijke trend is een cruciale stap naar een duurzamere toekomst en biedt een alternatief voor eenmalige verpakkingen. Het markeert de verschuiving naar een circulaire economie, met de focus op het verminderen, hergebruiken en recyclen om afval te minimaliseren. Door het navullen van lifestyle producten aantrekkelijk en toegankelijk te maken, hopen we steeds meer mensen te inspireren om dit gedrag te omarmen en zo een positieve verandering te bewerkstelligen.”Join the refillution.'

Innovatieve Refill Bar
Het refill concept van Marie-Stella-Maris is niet alleen duurzaam en effectief, maar ook innovatief, vindt het merk. De Refill Bar, te vinden in elke Marie-Stella-Maris winkel, fungeert daarbij als een centraal punt waar klanten hun originele lege fles of pot uit bijna het hele assortiment kunnen komen navullen met 35% korting van de nieuwprijs. Tijdens ‘Happy Hour at the Refill Bar’, elke woensdag tussen 13:00 en 18:00, kunnen klanten zelfs genieten van 50% korting op de nieuwprijs bij het navullen van producten. De voordelen van refillen zijn dus niet alleen milieuvriendelijk, maar ook economisch, aldus Jansen. 'Omdat er slechts één keer geïnvesteerd hoeft te worden in duurzamere primaire verpakkingen, kosten navullingen minder dan een volledig nieuw product. Deze aanpak bespaart niet alleen geld op de lange termijn, maar vermindert ook het energieverbruik en de uitstoot van CO2 die gepaard gaan met de productie van nieuwe verpakkingen.' Meer info staat hier.
(PvWK | beeld: M-S-M)


Het Refill assortiment

Geurstokjes & Geurstokjes Refill

Geurstokjes 100 ml | €19,90
Geurstokjes 250 ml | €34,90
Geurstokjes 500 ml | €49,90
Geurstokjes Refill 750 ml 750 ml | €67,50

Hand Soap & Hand Soap Refill

Hand Soap 250 ml | € 18,50 Hand Soap 500 ml | € 29,50 Hand Soap 500 ml Refill | € 24,50

Body Wash & Body Wash Refill

Body Wash 300 ml | € 19,50 Body Wash 500 ml Refill | € 26,50


Foaming Body Wash & Concentrates

Foaming Body Wash Starter Kit 330 ml | €39,00 Foaming Body Wash Concentrate 50 ml | €12,50

Body Cream & Body Cream Refill

Body Cream 200 ml | € 26,90 Body Cream 200 ml Refill | € 21,90

Body Scrub & Body Scrub Refill

Body Scrub 200 ml | € 24,90 Body Scrub 200 ml Refill | € 19,90

Geurkaars & Geurkaars Refill

Geurkaars 300 gr | €39,00 Geurkaars Refill 300 gr | €30,00
(bron: M-S-M)

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken