Martine Hardeveld Kleuver van Swappie: 'Outdoor is een van mijn favoriete media'
- Food-en-retail
- 22 feb 2024 @ 09:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - MarketingInterview
- 22 feb 2024 @ 09:00
- Nanny Kuilboer
Martine Hardeveld Kleuver -‘Geboren en getogen in het exotische Emmeloord, maar al snel naar de Randstad vertrokken’- is sinds 2021 Country Lead voor de Benelux van Swappie. Swappie koopt, refurbisht en verkoopt refurbished iPhones in Europa. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden. ‘Met het team werken we samen aan onze missie om refurbished mainstream te maken’.
WHAT’S NEW?
In de wereld van refurbished? De Right to Repair-beweging! Vroeger was het heel normaal om spullen te repareren als die kapot waren. Fabrikanten gaven je zelfs een handleiding en stuurde je dat ene onderdeel wat je nodig had. Tegenwoordig ligt de focus op zoveel mogelijk verkopen, en wordt het de consument super moeilijk gemaakt om een beetje duurzaam met producten om te gaan. Maar gelukkig is daar de Right to Repair-beweging die zich inzet om samen met de beleidsmakers in Brussel betere wetten te maken, zodat we met z’n allen wat minder verspillen! En we hebben nét weer een doorbraak geboekt!
2024
Het liefst open ik morgen nog een winkel waar mensen hun telefoon kunnen verkopen, repareren, of een refurbished Swappie-telefoon kunnen aanschaffen. Dat heeft wat voeten in aarde, maar daar ga ik voor dit jaar!
BUREAUS?
Bij Swappie doen we het liefst alles intern! Ik werk gelukkig wel met twee hele sterke PR-bureaus, WhizPR in Nederland en All Colors of Communication in België. En ook zeker een grote shout-out naar Out Of Home Masters, dat als outdoorbureau met ons spart en met ons de beste strategie neerzet.
MARKETINGHELD
Rogier Heijning is mijn favoriete reclameman. Niet alleen omdat ik ooit in mijn allereerste stage de kneepjes van het vak heb mogen leren van hem (en hij is van alle markten thuis dus er was een hoop te leren ;)), maar ook zijn visie op de wereld en hoe die een stukje mooier kan worden. En zijn eindeloze enthousiasme! We zijn nog steeds goed bevriend.
UITDAGING
Nu alles meetbaar is, slaan we soms een beetje door, wat ten koste kan gaan van de creativiteit. Marketing gaat uiteindelijk over mensen, en die zijn niet altijd te vangen in cijfers en analyses. Wel met creativiteit, en daar moet genoeg ruimte voor blijven. Die balans vinden is in mijn optiek de grootste uitdaging van deze tijd voor marketeers.
AI
Of AI een stuk van mijn werk over kan nemen? Oh zeker, dat doet het nu al! Het helpt me mijn werk sneller en efficiënter te doen, zodat ik meer tijd overhou om creatieve plannen te schrijven.
A-MERKEN
Ik ben niet zo’n A-merk-shopper als ik boodschappen doe. Ik geniet er juist van om nieuwe dingen te proberen en langs de markt of de kleine particuliere supermarktjes te gaan om nieuwe producten te zoeken. Ik hou ontzettend van koken en heb een hekel aan die onnodige plastic verpakkingen in de supermarkt, dus de good old markt is mijn favoriete plek!
GENIAAL
Ik denk dat het lastig gaat worden ooit nog de Even Apeldoorn bellen-reeks te overtreffen; dat waren geniale campagnes! Op het moment vind ik de KPN Stukje van mij-campagne heel mooi. Die gaat veel awards winnen dit jaar, mark my words!
ERGERNIS
Gokreclames. Allemaal. Te irritant, te fel, te veel, te beschadigend. Mogen van mij per direct verboden worden op alle mediatypes.
MEDIUM
Outdoor is een van mijn favoriete media, zeker als je het goed uitvoert. Als je creatief bent en op zoek gaat naar de beste match met je doelgroep, en een goed haakje hebt, is outdoor niet te stoppen!
MWAH MARKETING
One-off influencersamenwerkingen. Voelt ontzettend inspiratieloos toch!
LOVEBRAND
Marktplaats! Komt ook uit Emmeloord toevallig 🙂 Daarnaast vind ik dat Marktplaats op een fantastische manier vertelt dat tweedehands producten gewoon cool zijn, goed voor jou, goed voor je portemonnee, goed voor het milieu. Een feelgood brand met exceptionele executie.
MEDIACONSUMPTIE
Ik ben een groot podcastfan. Heerlijk tijdens het fietsen of schoonmaken! Op het moment zit ik helemaal in The New Narcos van de Financial Times over hoe een onopgeloste moord in Almere (of ‘Almeaaaar’, zoals die Amerikanen zeggen) verbonden is aan een enorm drugsnetwerk. Super interessant!
GUILTY PLEASURE
Tony’s seasalt. Kan daar niet genoeg van krijgen!
OVER 10 JAAR..
is de Right to Repair wellicht wel volledig aangenomen, kan iedereen zijn eigen telefoons repareren en heb ik daardoor (als het goed is!) geen baan meer bij Swappie! Dan ga ik graag bij Marktplaats aan de slag om tweedehands nog cooler te maken in de Benelux 🙂
Ben je marketeer en wil je ook graag meedoen aan deze rubriek? Mail dan naar nanny@marketingtribune.nl. Iemand voordragen die perfect is voor deze rubriek kan ook natuurlijk!
Lees ook:
Milan Slikker van Nestlé
Thijs Gussenhoven van Amstel
Robin Wollenberg van Veolia
Suzanne van Malsen van Nationale Vacaturebank en Intermediair
Kelly Marijnissen van Easyfairs Nederland
Caroline Receveur van Maritim Amsterdam
Thijs Terwiel van Zuru
Evelien van de Glind van Greendish
Han Strijbos van ISS
Martijn de Weerdt van Schoonenberg
Joeri Everaers van The Selection Lab
Sebastiaan Bergen Henegouwen van Modern Media Hub
Bram van IJsel Smits van De Koffiejongens
Renee van Rens van Bolsius
Jeroen Rijskamp van Roetz Bikes
Denise Bruens van Zwijsen
Suzanne Vredevoort van Livera
Nicole Bekkers van FC88
Michiel Scheepens van Altares D&B
Karin Lodewijks van Knauf
Annika Visser van Buro Marktzicht
Deborah Schüssel van Nima
Michiel Gieben van Daiwa House Modular Europe
Michiel Sallaets van Google
Kim van der Velden: 'Swapfiets wil ook bijdragen aan de leefbaarheid van steden'
Roosmarijn Rutten van Livekindly Collective
Isabelle Willemsens van The Walt Disney Company
Lisa-Marie Klap van Karwei
Wendy Straver van Exact
Arnoud Schonis van Eredivisie
Myrthe Kuipers: 'Supermarkten zouden het juiste voorbeeld moeten geven'
Martin Westerlaken van Schouten & Nelissen
Elzemieke Olsthoorn van Abovo Maxlead
Imen Laroussi van Team Eiffel
Marleen Smit van Het Scheepvaartmuseum
Becky Nascimento van Iglo Nederland
Perijn Hoefsloot van Beter Bed
Marjanne Mulder van Achmea
Vita Kovalenko van Cardano
Willeke Binnendijk van MyHeritage
Joost Grootings van Pathé
Romélia Schwarzkächel van TerraSana
Jasper de Boom van de Nierstichting
Samantha Korenhof van PostNL
Alex Backers van Vacansoleil
Elfi Voorhuis van Pickwick
Michiel Henneke van SIDN
Jiri Staats van Innocent
Melissa Scholten van Digital Realty
Ilse Peters van Auping
Marlies Maasdam van Kinderpostzegels
Merle Eggink van Cybex
Jacqueline Rutgers van Snap Inc.
Jordi Hillenga van Scapino
Ruth Mollema van Puppyplaats
Annabel Hoogendoorn van Sunt
Tanita Mierau van Fruitz
Marieke Heesakkers
Florentine Vos van Podimo
Marga Stehmann van Carhartt
Mart Vonk van Vandebron
Marieke Schoon-van der Loop van Vrumona
Rene Heemskerk van Wallbox
Mari den Hartog van Odin
Stephan van Ee van Vrumona
Lenny Houwaart van The Good Roll
Martijn Rommertz van Mycosan
Lore Vanaudenhove van Bristol
Ilse van Loon van Stoov
Bojan Brkić van AutoScout24
Sander van Gelderen van Effectory
Lena Knoerzer van Fairtrade Original
Niels Uiterdijk van Inepro
Karin de Koning van Beiersdorf
Art van der Vorm van Hansgrohe
Steffie van der Velde van Luxaflex
Maura van Styrum van Livekindly Collective
Melanie Koning van Grolsch
Thomas Luberti van Wijnvoordeel
Marthijn van Oostveen van Houtwarenhuis
Ruby Lee van Hoorn van Lush
Tim Geelen van The Coca-Cola Company
Charlotte Paulus van Talk360
Zoë Snijder van Hooghoudt
Madelon Altena-Bogers van Etos
Michiel van Elk van Sublime
Patricia van Heffen van Do It Organic
Laurens Miedema van Gamma
Elke Schroevers van Organto
Roelijne Peters van Meetic-Group/Lexa
Ralph Rijks van Zalando
Liane Lens van Unox
Margaret Kreuger van T-Mobile
Akram Bouadli van Keune Haircosmetics
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Kerst 2024: Kevin the Carrot voor de 9e keer in actie voor Aldi
- Nieuw foodmerk Jumbo's in Nederland en België van start
- Huidverzorgingsmerk The Ordinary start anti-Black...
- Kruidvat voor tweede keer ABN Amro Retailer of the Year
- Nieuw winkelconcept Bever wil retail en consumptie herdefiniëren
- Nieuwe stek Just Eat Takeaway en Thuisbezorgd
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- CMO in het diepe: Bram van IJsel... 14-11-2024
- Kerst 2024: Kevin the Carrot voor de... 13-11-2024
- Blokker failliet verklaard door... 13-11-2024
- Lidl lanceert een met Coca-Cola... 13-11-2024
- Albert Heijn lanceert Mijn AH... 11-11-2024
- Nieuw kennisplatform voor non-food... 11-11-2024