Amma-hoofdprijzen voor Ziggo, Zigt en Greenhouse

  • Media
  • 16 mei 2019 @ 23:09
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • MediastrategieCampagnesAwardsMediabureauBranded content

Tijdens de eerste editie van mediafestival AllOut zijn voor de achttiende keer de Amma's (Annual Masters of Media Awards) uitgereikt. Zigt werd mediabureau van het jaar, Greenhouse digitaal bureau van het jaar. Ziggo mag zich een jaar lang het beste merk noemen.

Voor de eerste keer streek initiatiefnemer en branchevereniging MWG neer op festivalterrein Thuishaven. Voor een feest, maar vooral ook een prijsuitreiking. De meeste winnaars werden gekozen door een vakjury. De Sales-representative van het jaar (voorheen de Carl Lipp-prijs) werd daarentegen bepaald door een online enquête onder adverteerders en mediabureaus. Daarnaast werd het YIM Talent van het jaar verkozen op basis van een workshop waarin een case moest worden uitgewerkt en gepresenteerd. 

Het cijfer drie vormt een rode draad door de Amma’s van dit jaar, aldus de MWG. Opvallend hierbij is dat de winnaar van één van de nieuwe categorieën ‘Digitaal bureau van het jaar’: Greenhouse, vanavond volop in de prijzen is gevallen met winst in maar liefst drie categorieën. Merk van het jaar Ziggo (VodafoneZiggo) neemt ook drie prijzen mee naar huis. Het spreekwoord driemaal is scheepsrecht is van toepassing op mediabureau Zigt, dat nu bij de derde keer inzenden in de prijzen valt. 

MarketingTribune zet alle winnaars op een rij:

YIM Talent van het jaar 2019
Thomas van der Biezen (Greenhouse)

Sales-representative van het jaar 2019
Mascha Colmans–de Graaf
Jean Mineur Mediavision

Beste content- en engagement-strategie 2019
Bavaria Carnavalvrij
Swinkels Family Brewers, Mindshare Greenhouse, Fama Volat, Blauw Gras

Beste inzet van een medium 2019
Hans Anders: Hoor wat je mist!
Hans Anders, Initiative, Talpa, Starkey, RTL

Beste mediaperformance 2019
VodafoneZiggo: a world class strategy in a local mobile era
Greenhouse, VodafoneZiggo, Google

Beste media-innovatie 2019
De personalisering van nieuws: smart radio & smart journalism
FD Mediagroep

Beste inzet van owned media 2019
Hoe CadeauKalender van McDonald’s in 2018 alle doelstellingen overtrof!
McDonald’s, OMD, DDB Unlimited (Databay), TBWA, HKS

Beste media-research 2019
Trusted Brands, Trusted Ads
Sanoma, Mediabrands Marketing Sciences, Alpha.One

Beste datastrategie 2019
Parkmobile: juist datamodel verlaagt customer churn met 50%
Parkmobile en MobPro

Beste mediastrategie 2019
Neem je TV lekker mee, met Ziggo Go
OMD, J. Walter Thompson, Search Result

Merk van het jaar 2019
Ziggo
VodafoneZiggo, OMD, J. Walter Thompson Amsterdam, SearchResult, DisXT en Kumpany

Media-exploitant van het jaar 2019
Qmusic

Digitaal bureau van het jaar 2019
Greenhouse

Mediabureau van het jaar 2019
Zigt

MWG is de branchevereniging van en voor mensen in de commerciële communicatie en wil een verbindende rol spelen tussen media, merken, content en data & technologie. Het doel van de MWG is om via diverse events, bijeenkomsten en publicaties de kennis op mediagebied van leden en vakgenoten te verbreden en verdiepen, waarbij het topwerk in het vak wordt beloond tijdens de Amma-uitreiking.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken